First line support till Motorit

First line support till Motorit

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet från en supporterande roll och ett intresse för att utveckla dig inom IT-området? Då kan rollen som First Line Support till Motorit vara något för dig! Här välkomnas du till en ständigt utvecklande IT-miljö, där du tillsammans med dina kollegor får lösa problem och hjälpa andra - samtidigt som du utvecklas i en ständigt förändrande bransch. Läs mer nedan om vad rollen på Motorit innebär!

OM TJÄNSTEN

Motorit AB är Biliakoncernens egna IT-bolag som arbetar brett inom området med bland annat drift, support, systemutveckling, projektledning och IT-säkerhet. Här ges du möjlighet att arbeta i en ständigt utvecklande IT-miljö. I dagsläget supporterar Motorit omkring 5000 användare, däribland Biliakoncernens egna medarbetare samt användare från ett par andra kunder inom branschen.

I rollen som first line support är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att supportera användare i IT-ärenden, både via telefon samt via ett ärendehanterinssystem. Du kommer hantera ärenden från användare främst i Sverige, men delvis även i andra länder, därav krävs att du ska kunna genomföra dialog på svenska och engelska. Du kommer tillhöra ett litet sammansvetsat team som genomsyras av omtanke och målmedvetenhet.

För att ge dig bästa förutsättningarna för att lyckas i rollen erbjuds du gedigen introduktion, genom utbildning samt god stöttning från dina erfarna kollegor. Rollen kräver ingen formell IT-utbildning, däremot ser vi att du gärna har någon tidigare erfarenhet från en supportroll samt har ett stort intresse av att utvecklas vidare inom IT-sfären.

Du erbjuds
- Möjligheten till arbeta på globalt företag med goda utvecklingsmöjligheter
- Chansen att påbörja eller utveckla din formella IT-karriär
- En konsultchef som engagerar sig i din roll och dina framtida mål

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera inkommande supportärenden
* Besvara IT-relaterade frågor över telefon
* Samarbeta med andra avdelningar, däribland Backoffice- och driftavdelningen


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetserfarenhet från en supportinriktad roll, som involverat kundbemötande via telefon
- Har goda språkkunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift
- Är en duktig kommunikatör
- Har ett stort IT-intresse

Det är meriterande om du har
- Arbetserfarenhet från ärendehanteringssystem såsom Active Directory sedan tidigare
- En uttagen IT-inriktad utbildning

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2023
  • Ansök senast: 30 september 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


14 maj 2024

14 maj 2024