Flera erfarna handläggare till Den offentliga omställningsorganisationen

Flera erfarna handläggare till Den offentliga omställningsorganisationen

Arbetsbeskrivning

Vi fortsätter att växa! Är du en erfaren och pedagogisk handläggare som vill vara med och bygga upp något nytt? Då kan vi erbjuda en intressant tjänst i vår nya avdelning-Den offentliga omställningsorganisationen.

Den offentliga omställningsorganisationen har i uppdrag att bidra till att fler personer kommer i arbete och får relevant kompetens genom att erbjuda ett grundläggande omställnings- och kompetensstöd. I uppdraget ingår även att registrera omställningsorganisationer och att betala ut ersättning till arbetsgivare som finansierar registrerade omställningsorganisationer.

Verksamheten är i full drift från och med den 1 oktober 2022 och är placerad i Karolinen i Karlstad. Vi befinner oss för närvarande i tillfälliga lokaler, men kommer före sommaren 2023 att flytta till nya, aktivitetsbaserade, lokaler på annan plats i Karolinen.  

 

Arbetsbeskrivning
I arbetet som erfaren handläggare kommer du att arbeta med handläggning av ärenden av varierande svårighetsgrad. Du kommer att få fördjupa dig i vissa frågor inom uppdraget och utgöra ett stöd åt kollegorna i dessa. I arbetsuppgifterna ingår att svara på frågor om omställnings- och kompetensstöd. Din roll innebär även att du aktivt bidrar till verksamhetens utveckling.

Du kommer att hantera en stor mängd inkommande ansökningar om omställnings- och kompetensstöd. Du prövar rätten till och fattar beslut om stöd, hanterar eventuella omprövningar av beslut och tilldelar extern rådgivning åt de som fått bifall på sin ansökan. Även administration av yttranden till CSN ingår.

Eftersom verksamheten befinner sig i ett etablerings- och utvecklingsskede innehåller arbetsuppgifterna både bredd och djup och varierar i komplexitet. Det innebär även att du kan vara med och påverka rollen och utvecklingen av densamma.

 

Är du vår nya kollega?


Vi söker dig som har:


• relevant akademisk inom exempelvis samhällsvetenskap, beteendevetenskap, juridik eller likvärdig utbildning inom område som arbetsgivaren bedömer vara aktuell
• minst 5 års relevant erfarenhet av arbete med ärendehandläggning
• hög digital mognad
• goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift

 

Det är meriterande om du har:


• erfarenhet av arbete med handläggning av förvaltningsrättsliga ärenden inom statlig verksamhet
• vana av att hantera betydande mängder enskilda ansökningsärenden

  

Personliga egenskaper                                                        
Då verksamheten står inför en utvecklingsresa ser vi att du snabbt kan ändra ditt förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt, är effektiv, driven och ansvarstagande även under tidspress. Du är noggrann och har en god pedagogisk förmåga. Du kan arbeta självständigt men trivs också med att samarbeta med andra. Du tycker om att fördjupa dig i olika frågor och dela med dig av din kunskap till andra.

Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

 

Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.

 

Mer information
Omfattning: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Karlstad.

Tillträde snarast (enligt överenskommelse).

https://www.kammarkollegiet.se/jobba-har/det-har-erbjuder-vi-som-statlig-arbetsgivare

 

Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 23e oktober 2022.

 

Kontaktpersoner
Richard Svanegård, telefon 054-220 94 21

Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08 - 700 08 48

Lisa Ericsson, ST, telefon 08 – 700 06 40. 

 

Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2022
  • Ansök senast: 24 oktober 2022

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb


31 maj 2024

31 maj 2024

Utvecklingsledare inom civilsamhället

Utvecklingsledare inom civilsamhället

31 maj 2024