Flexibelt studentjobb som kund - och ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Småföretagaren Erik driver bolaget Bilanxia som hjälper sina kunder med anpassade lösningar för ekonomisystemet Fortnox. Nu söker han en student med vilja att utvecklas inom ekonomi och administration, där du ska hantera kunddata i ett CRM-system samt fakturera och sköta löpande bokföring. Du förväntas arbeta ca 10h i veckan och du kan sköta mycket av arbetet hemifrån samt spendera hälften av denna tid på Bilanxias kontor som ligger 10 minuters promenad från Telefonplan tunnelbanestation. I rollen kommer du att fördjupa dina ekonomikunskaper samt få en mycket bra insikt i hur man driver eget företag. Förväntad start är mitten av april, så sök redan idag om detta verkar som något för dig!

OM TJÄNSTEN
"I denna roll finns mycket frihet under ansvar. Det finns möjlighet till att lära sig mycket som man kan få nytta av i framtida arbetsliv. Då jag är småföretagare är mitt arbete flexibelt, vilket även rollen som administratör kommer att vara" - så beskriver Erik som driver Bilanxia rollen som kund - och ekonomiadministratör.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs med om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Bilanxia hjälper sina kunder med anpassade lösningar mot ekonomisystemet Fortnox, vanligtvis rapporter och kopplingar i Excel-format. Kunderna efterfrågar inledningsvis en provperiod av tjänsten via Bilanxias hemsida (bilanxia.se), och där kommer du in i bilden.

När en kund gör en efterfrågan registreras dennes uppgifter i CRM-systemet Zoho där du ansvarar för att följa upp kundens förfrågan genom att besvara denna och erbjuda lösningen som kunden efterfrågar (exempelvis en provmånad av en produkt). Du kommunicerar vanligtvis med kunden över mail.

Vidare kommer du hantera ekonomiadministration för dessa kunder i Fortnox, såsom fakturering och kundreskontra. Du kommer även att hantera löpande bokföring kopplade till Bilanxias utlägg. I rollen kan även andra uppgifter tillkomma - så det gäller att du är prestigelös!

Du förväntas arbeta ca 10h i veckan där du kan sköta mycket av arbetet hemifrån samt spendera ungefär hälften av denna tid på Bilanxias kontor som ligger 10 minuters promenad från Telefonplan tunnelbanestation. När du arbetar hemifrån kan du anpassa arbetstiderna utifrån det som passar dig, så länge du arbetar några dagar per vecka.

VI SÖKER DIG SOM
* Student på minst 50% med minst 1 år kvar av dina studier


* Goda kunskaper i Excel
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
* Det är meriterande om du har grundläggande förståelse i bokföring och någon slags programmeringserfarenhet


Som person är du:


* Ansvarstagande
* Logisk i ditt tänkande
* Tycker om nya utmaningar


Övrig information


* Start: Mitten av april
* Omfattning: 10h i veckan, hälften på Bilanxias kontor och hälften utspritt under veckan
* Placering: Hemifrån/Bilanxis kontor vid Telefonplan tunnelbana
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vårt önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt avtal
  • Deltid, 10h Flexibelt, 10h i veckan
  • Publicerat: 21 mars 2019

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024