Flow Controller till Scania

Arbetsbeskrivning

Är du redo för nästa utmaning? Har du högskoleutbildning eller bakgrund inom material- eller transportplanering? Då är uppdraget som Flow Controller någonting för dig!

Om tjänsten
Inbound Logistics (OI) är en central funktion inom P&L som ansvarar för Scanias flöden av artiklar och emballage från och till våra externa leverantörer samt mellan Scaniaenheter.

Organisationen består av följande grupper:
- Transport Business Support, OIB
- Control Tower Nordic Transport Planning, OIC
- Control Tower Packaging, OID
- Control Tower Nordic Optimization, OIE
- Supplier Development, OIQ
- Supply Chain Development OIS

Control Tower Packaging, OID, ansvarar försörjningen av Scaniaägt emballage, både till interna och externa kunder. Vi har kring 1000 olika emballgeanvändare i vårt nätverk. Dessa användare beställer returnerbart emballage som vi distribuerar från ett antal olika punkter, emballagepooler, i Europa.
Vi står just nu inför spännande utmaningar där vi har för avsikt att förändra och förbättra spelplanen för Scanias emballagedistrubution. Vi söker därför dig som vill vara med på resan att skapa nya arbetssätt, processer och arbeta i framkant med externlogistik.

Dina arbetsuppgifter
Som Flow Controller kommer du att ansvara för ett planeringsområde och arbeta med bland annat:
- Orderhantering
- Optimering av emballageflöden till leverantörer samt interna kunder
- Uppföljning och utveckling av emballageflöden

I ditt arbete kommer du att ha många kontaktytor och samarbeta exempelvis med våra emballagepooler, leverantörer och produktionsenheter.
Du kommer även att arbeta tillsammans med övriga grupperingar inom OI-organisationen, däribland Control Tower Nordic Transport Planning, OIC, som ansvarar för våra transporter.

Din profil
Du som söker har en högskoleutbildning eller bakgrund inom logistik. Meriterande är tidigare erfarenhet av material-, produktions-, eller transportplanering.
Som person är du nyfiken, strukturerad och initiativtagande. Du har förmågan att se helheten men även kunna arbeta med detaljerna. För att trivas i rollen behöver du ha god samarbetsförmåga och vara öppen och kommunikativ då tjänsten innebär kontakter inom och utanför Scania. Du behärskar engelska i tal och skrift, andra språk är meriterande.

Om anställningen
Tjänsten som controller är ett konsultuppdrag med tillsättning så snart som möjligt. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på 3 månader och för rätt person finns det möjlighet till förlängning.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Marcus Berg på 073-684 70 97

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 15 augusti 2017

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


13 oktober 2023

Distributionskoordinator

Distributionskoordinator

5 oktober 2023