Fonus kontaktcenter söker student till kundsupporten

Arbetsbeskrivning

Är du serviceinriktad, har god kommunikationsförmåga och är engagerad? Vill du hjälpa människor genom livets olika skeenden? Nu har du möjlighet att vid sidan om dina studier jobba extra hos oss på Fonus.

Kontoret i Kalmar är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder, där du som kundsupport spelar en viktig roll. Arbetsplatsen stödjer koncernens två stora verksamheter: Sveriges största familjejuridiska verksamhet samt Sveriges marknadsledande begravningsbyrå. Vi söker nu medarbetare till vår begravningsverksamhet.

Som kundsupport på Kontaktcenter får du möjlighet att utvecklas i ett modernt och värderingsstyrt företag med engagerade och lyhörda kollegor. Vi erbjuder en familjär arbetsplats med placering i nya moderna lokaler i Kalmar. På kontoret sitter idag cirka 35 medarbetare i kontorslandskap som är väl anpassat efter arbetsuppgifterna. Våra öppettider är 7–22 måndag till fredag och 9-16 lördag -söndag, arbetstiderna är främst dagtid måndag till fredag men kan variera.

Arbetsbeskrivning: Arbetsuppgifterna innefattar i huvudsak att sköta kundkontakt och mötesbokning. Du hjälper kunderna via inkommande och utgående samtal, chatt och mejl.

Som medarbetare på Kontaktcenter bör du ha lätt för att bemöta människor och drivas av att ge våra kunder en hög servicenivå samt se varje kunds specifika behov. Du är ansvarstagande, noggrann och har en förmåga att driva på ditt arbete och din egen prestation samt är van vid att jobba mot uppsatta mål.

Arbetet sker med telefon och dator som främsta arbetsredskap. Det är viktigt att du är van vid att hantera olika system och har ett effektivt arbetssätt. Som person har du en positiv grundinställning och är flexibel i ditt arbete. Det händer mycket i koncernen så det är av stor vikt att du ser positivt på förändringar.

Kvalifikationer: Gymnasieutbildning och goda färdigheter i Office-paketet samt god systemvana. Det är meriterande om du hade ekonomi eller juridik som inriktning på gymnasiet/högskola.

Intresserad? Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och får ta del av förmåner som främjar både utveckling och välmående. Det innebär allt från kollektivavtal till löpande kompetensutveckling för att kunna utvecklas i din yrkesroll.

Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vår hemsida. Urval och intervjuer sker löpande, sista ansökningsdatum 14/10 2022.

Liza Jonsson, Kontaktcenterchef, Tfn 08-709 83 14, liza.jonsson@fonus.se

Emma Roback, Bemanningsansvarig, Tfn 073–0551561, emma.roback@fonus.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fonus
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 september 2022
  • Ansök senast: 14 oktober 2022

Liknande jobb


7 juni 2024

Customer Service - Odenplan

Customer Service - Odenplan

7 juni 2024