Företagsekonom sökes till Bogfelts!

Företagsekonom sökes till Bogfelts!

Arbetsbeskrivning

Har du studerat ekonomi och erfarenhet inom kund- och/eller leverantörsreskontra och vill ta ett kliv in i en ny roll med goda utvecklingsmöjligeter? Vår kund Bogfelts är verksamma inom park- och vägbelysning och söker nu en flitig företagsekonom till sitt kontor i norra Stockholm. Tjänsten är med start omgående - välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Bogfelts är en välrenommerad, specialiserad och framgångsrik aktör på marknaden för park-och vägbelysning. Bolaget är i dag verksamt i Stockholms län, Mälardalen och Växjö, med kontor i Danderyd och Örebro.
Bogfelts har drift-och underhållsavtal med kommuner och andra uppdragsgivare för totalt ca 230 000 ljuspunkter. Verksamheten har utvecklats positivt och sysselsätter ca 70 kunniga medarbetare.

Bogfelts söker nu en flitig företagsekonom till teamet på kontoret i Danderyd. Ekonomifunktionen består av 2 personer, där vissa delar är outsourcade externt. Du kommer att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation med allt ifrån leverantörs- och kundreskontra och bokföring till faktura- och kvittohantering. För rätt person finns det goda möjligheter att på sikt ta på sig större ansvar inom redovisning och ta sig an exempelvis årsredovisning.

Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag via Academic Work där ambitionen är en överrekrytering till Bogfelts om båda parter är nöjda med samarbetet. Tjänsten är med start omgående!

Du erbjuds
- En bred roll på en mindre ekonomifunktion där du får goda möjligheter att ta ansvar och utvecklas!
- En långsiktig tjänst!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Kund- och leverantörsreskontra
* Bokföring av in- och utbetalningar
* Faktura- och kvittohantering
* Kontoavstämningar
* Övriga administrativa uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Har en utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Har erfarenhet av arbetsuppgifter inom ekonomi, främst kund- och leverantörsreskontra
- God förståelse för det ekonomiska flödet
- Att kommunicera och uttrycka sig väl på svenska och engelska
- Goda kunskaper inom Office-paketet
- God systemvana. Bogfelt arbetar i Visma Business, erfarenhet inom detta är meriterande

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann och god förmåga att strukturera
- Självgående
- Högt driv och god förmåga att ta ansvar över ditt arbete

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2023
  • Ansök senast: 29 december 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


2 februari 2024

28 januari 2024

12 januari 2024