Företagslots/administratör

Arbetsbeskrivning

I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet.

Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda.

Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Kommunledningskontoret ger stöd och service till kommunfullmäktige och kommunstyrelsen med dess arbetsutskott och personaldelegation. Kommunledningskontoret ger också service till kommunens förvaltningar och kommunägda bolag. Det gäller t.ex. juridik, förhandling, utbildning, löner, arbetsrätt, redovisning, företagshälsovård och kommunikationsfrågor.

ARBETSUPPGIFTER
Som Företagslots är din huvuduppgift att förenkla kontakterna mellan företag och kommunen samt att vara företagens naturliga kontakt med Kalmar kommun. Företagslotsen ska vara en självklar kontakt då olika intressenter vill nå näringsidkare i Kalmar. Som företagslots kommer du att vara ansiktet utåt i olika sammanhang och arbeta med att stärka vår dialog med näringslivet. Företaglotsen är en del i det team som ska ska medverka till fortsatt expansion och utveckling av näringslivet i Kalmar.
Arbetsuppgifterna består av regelbundna företagsbesök och kontakter in i organisationer som kan förenkla dialogen. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att representera Kalmar kommun samt att hålla i föredrag/möten och delta i utbildningar. Vår företagslots ska fungera som samtalspartner och dörröppnare för både befintliga och blivande företag. Tjänstgöring på kvällar och helger förekommer.

Som Administratör på ca 50 % av tiden arbetar du med varierande uppgifter som exempelvis mötesbokningar, telefonservice, koordinera aktiviteter på enheten samt administrativt stöd till chefer.

KVALIFIKATIONER
Du ska ha goda kunskaper och förståelse för företagarfrågor och gärna ha egen erfarenhet av att driva företag. God kunskap i datoranvändande krävs då delar av tjänsten består av administration. Har du en högskole- eller universitetsutbildning är det meriterande. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i engelska samt i muntlig och skriftlig kommunikation. Arbetet kräver att du har körkort.
Erfarenhet av projektledning och kunskaper om hur en kommuns verksamheter och processer fungerar är meriterande. Som person ska du vara resultatinriktad, handlingskraftig, ha hög serviceanda och en förmåga att växla mellan företagarens och myndighetens roll. Du har ett starkt intresse av nätverksbyggande och har ett lösningsinriktat arbetssätt.

ÖVRIGT
Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Kontaktpersoner på detta företaget

Flyktingsamordnare Lars-Ove Angré
0480-45 09 26
Vision Inger Svensson
0480- 45 00 70
SACO Carolina Andersson
0480- 45 09 11
Sysselsättningshandledare Jimmy Johansson
0480-45 01 35
Näringslivschef Thomas Davidsson
0480- 45 00 61

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kalmar kommun, Näringslivs- och arbetsmarknadsenheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. 100% Dagtid. Arbete på kvällar och helger förekommer i samband med aktiviteter där enheten är inblandad. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 29 augusti 2014

Besöksadress

Östra Sjögatan 16 39126 KALMAR
None

Postadress

Box 611
KALMAR, 39126

Liknande jobb


Tillsynshandläggare, Solna stad

Tillsynshandläggare, Solna stad

17 maj 2024

Färdtjänsthandläggare - Trafikenheten

Färdtjänsthandläggare - Trafikenheten

7 maj 2024

6 maj 2024

Beredskapshandläggare

3 maj 2024