Företagsrådgivare kompetensförsörjning

Företagsrådgivare kompetensförsörjning

Arbetsbeskrivning

Behovet av bostäder och infrastruktur växer i takt med befolkningen och därför behöver bygg- och anläggningsföretag ständigt nya medarbetare med rätt kompetens. Har du ett intresse för kompetensförsörjningsfrågor och vill bidra i arbetet för att öka attraktionskraften, mångfalden och jämställdheten i byggbranschen? Då kan det här vara jobbet för dig!

Om jobbet

Som företagsrådgivare inom kompetensförsörjning kommer du att ge stöd och rådgivning till medlemsföretagen i frågor som rör utbildning, inkludering och kompetensförsörjning. Du arrangerar regionala och lokala aktiviteter inom kompetensförsörjning samt företräder Byggföretagen i det regionala arbetet med kompetensförsörjningsfrågor gentemot myndigheter, näringsliv, media, utbildningsgivare och fackförbund. I arbetsuppgifterna ingår att regelbundet besöka utbildningsgivare, hålla presentationer vid medlemsträffar samt hantera vissa administrativa uppgifter kopplat till lärlingar och yrkesbevis. Du kommer även att delta i olika samverkansgrupper och agera tillsammans med medlemsföretagen för att driva Byggföretagens kompetensförsörjningsfrågor.

Arbetet innebär många externa samarbeten och ansvar för att planera och anordna informationsträffar, föreläsningar och liknande aktiviteter för medlemsföretagen.

Region Syd, som tjänsten tillhör, består av 19 medarbetare och du kommer att ingå i en mindre arbetsgrupp bestående av medarbetare i motsvarande befattning. Kollegorna i regionen arbetar i samverkan men har olika ansvarsområden och kompetenser såsom exempelvis arbetsrätt, kompetensförsörjning och arbetsmiljö.

Din profil

Du har några års erfarenhet av att arbeta med utbildningsfrågor och kompetensförsörjning på företag/skola/yrkeshögskola. Det är meriterande om du har erfarenhet från byggbranschen, vuxenutbildning och/eller kunskap om Yrkeshögskolans eller högskolors utbildningssystem. Vi värdesätter också om du har en relevant högskole- eller universitetsutbildning.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är prestigelös, ansvarstagande, tar egna initiativ och har förmågan att skapa samt upprätthålla goda relationer. Du kommer ha många externa kontakter vilket kräver att du är en god och smidig kommunikatör.

Som blivande medarbetare är det också viktigt att du kan identifiera dig med organisationens värdeord glädje, engagemang och professionalism.

Vi erbjuder

Vi tillämpar förtroendearbetstid och har ett lägre arbetstidsmått än den normala fyrtiotimmarsveckan. Utöver det erbjuder vi friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning, sjukvårdsförsäkring samt gruppförsäkring. Vi tillämpar provanställning och i övriga frågor gäller tjänstemannaavtalet mellan Byggföretagen och Ledarna, Sveriges Ingenjörer, Unionen.

Vi har en distansarbetespolicy som innebär att du i överenskommelse med chef har möjlighet att arbeta på distans i viss utsträckning.

Placering

Tjänstens är placerad vid något av våra kontor i Helsingborg eller Kristianstad.

Din ansökan

Låter det här som jobbet för dig? Skicka då din ansökan till oss senast den 17 mars 2024. Vi arbetar med löpande urval så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Har du frågor angående tjänsten kan du kontakta regionchef Anders Gärdsmark, anders.gardsmark@byggforetagen.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Byggföretagen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2024
  • Ansök senast: 9 augusti 2024

Liknande jobb


26 maj 2023

Utbildningshandläggare

Utbildningshandläggare

26 maj 2023

Internationell Koordinator

Internationell Koordinator

24 maj 2023

26 maj 2023