Företagssamordnare för intern kontroll (RIC Risc and Internal control)

Företagssamordnare för intern kontroll (RIC Risc and Internal control)

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Rollen ingår i den centrala redovisnings- och finansfunktionen hos vår kund i Finspång som fungerar som ett kompetenscenter och ger support till hela företaget. Du kommer ingå i en global organisation för RIC men även vara en del av redovisningsavdelningen som bland annat ansvarar för företagets redovisning och finansiella rapportering. Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag på ca 12 månader med en möjlighet till en fortsättning. På avdelningen schemalägger de minst 3 dgr i veckan på plats på kontoret, övrig tid kan vara platsoberoende om det kan anses lämpligt i samråd med chef.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden


- Driva och ansvara för arbetet kring intern testning av framförallt finansiella processer.
- Hantera testmiljö och koordinera testarbete.
- Kommunicera och koordinera utbildning av interna testare.
- Vara länk mellan bolagets interna testare och den globala RIC organisationen.
- Coacha processägare/kontrollägare vid revidering av processer och kontroller.
- Rapportering till företagets ledning och till koncernen
- Övrigt centralt redovisnings- och bokslutsarbete
- Du kommer ha kontakter inom finansavdelningen, affärsenheterna, globala funktioner samt externa revisorer.

Din profil
Skallkrav


- Högskoleexamen eller motsvarande ca 1 - 2 års erfarenhet av arbete vid ett större företag.
- Du har kännedom om det internationella regelverket IFRS samt svenska redovisningsregler.
- Du har god förståelse för olika IT-system, kan hantera Microsoft Office program, och är en mycket van användare av Excel.
- Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande
- Tidigare erfarenhet av intern kontroll i någon form tidigare.
- Kunskaper i SAP.
- Kunskap och kompetens inom processteori och riskhantering.

Personliga egenskaper
- Du har förmågan att kunna analysera, konkretisera, dra slutsatser och agera på lämpligt sätt.
- Som person är du kommunikativ i tal och skrift, strukturerad och noggrann.
- Du har hög integritet men också god samarbetsförmåga.
- Du kan arbeta självständigt inom en komplex organisation och komplexa områden.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Vi kommer tillämpa löpande urval för detta konsultuppdrag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Cecilia Alegria Furberg och nås på 0739252586 eller på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!




Relaterade taggar: #LI-Onsite

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2023
  • Ansök senast: 23 december 2023

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


16 april 2024

28 mars 2024

Accounting Professional

Accounting Professional

12 mars 2024

Plant Controller

Plant Controller

11 mars 2024