Förrättningsassistent, Gävle

Arbetsbeskrivning

Vill du utveckla morgondagens Sverige och bidra till samhällsnyttan?
Lantmäteriet finns i hela landet och arbetar i teknikens framkant. Vi ansvarar för fastighetsindelningen i Sverige och försörjer samhället med information om geografi och fastigheter samt bidrar till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling.
Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs. Lantmäteriet är platsen för dig som vill växa!Lantmäteriet division fastighetsbildning består av två regioner. Region nordväst söker nu förrättningsassistenter till kontoret i Gävle där du kommer att få en viktig roll i vårt arbete med fastighetsbildning.
Divisionens mål är att vara en del av en modern myndighet som med effektivitet och enhetlighet lever upp till samhällets förväntningar och gör samhällsnytta.

Arbetsuppgifter
Arbetet som förrättningsassistent är omväxlande, självständigt och stimulerande. Du kommer att utföra moment i förrättningshandläggningen som till stor del sker i team och i nära samarbete med förrättningslantmätare. Arbetsuppgifter i ärendehandläggningen är att ansvara för beredning av rättigheter och bestämmelser i våra förrättningar, delgivning i ärenden och att utföra andra arbetsmoment inom förrättningarna. I arbetsuppgifterna ingår även att ta emot och hjälpa besökare i vår kundmottagning och vid behov diarieföra förrättningshandlingar vid divisionens ärendemottagning. Arbetsuppgifternas innehåll kan variera över tiden.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning eller tvåårig högskoleutbildning inom relevanta områden, t ex kartframställning, fastighetsförmedling eller juridik. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har kunskaper i fastighetsrätt, erfarenhet från statlig förvaltning och kännedom om förvaltningslagen och offentlighetsprincipen.
Vi tror att en lämplig bakgrund är t ex mäklarassistent eller administration inom juridisk verksamhet eller kommunal eller statlig förvaltning.
Personliga egenskaper
Du kan på ett strukturerat och noggrant sätt planera och genomföra dina uppgifter i rätt tid och med god kvalité som resultat. Du är lugn, stabil och kontrollerad i pressade situationer och kan prioritera mellan flera arbetsuppgifter. Du är flexibel och arbetar självständigt utifrån givna ramar och eget omdöme. Du har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter och kan enkelt förstå samband i en arbetsprocess. Du har förmåga att dela med dig av din kunskap och har lätt för att samarbeta med kollegor. Då arbetet innebär både intern service och kontakter med externa kunder ser vi att du är kommunikativ och har empatisk förmåga.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna Iia Kolk , funktionschef, 023- 70 45 21. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO, Isak Ståhle, 0243- 674 06 och för ST inom Lantmäteriet Ragnar Oskarsson, 026- 17 16 39. Våra e-postadresser är fornamn.efternamn@lm.se. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Övrig information
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lantmäteriet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 12 april 2017

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

24 april 2024