Försäljnings & driftkonsult med spetskompetens mot checkoutlösningar

Försäljnings & driftkonsult med spetskompetens mot checkoutlösningar

Arbetsbeskrivning

Välkommen att jobba med entreprenörer av världsklass för ett av Sveriges starkaste varumärken – ICA!  
Beskrivning av verksamheten 
Butikskonsult & Verksamhetsstöd tillhör den del inom ICA Sverige AB som heter Butik & Försäljning, funktionen som ansvarar för samtliga profiler Maxi, Kvantum, Supermarket, Nära samt E-handel.  Vårt uppdrag är att utveckla och leverera produkter och tjänster till ICA butikerna och butiksnära roller med fokus på kundernas behov och butikslönsamhet genom att kombinera kompetens från erfarna butiksmedarbetare med analytiska förmågor & ny teknik. Affärsområdet består av cirka 100 kunniga och engagerade medarbetare och omsätter cirka 100mkr per år.  
Det här är ditt blivande jobb
Som driftkonsult med fokus på checkoutlösningar kommer du stötta handlare med att implementera en effektiv kassalinje (självscanning, snabbkassor, traditionella kassor). I arbetsuppgifterna ingår att ge handlarna stöd och råd i val av lösning samt att projektleda förändringen från start till mål. Du ansvarar också för att utbilda medarbetarna i service och ett kundbemötande i världsklass. Du utbildar också i dom rent tekniska bitarna kopplat till dom system som används i kassalinjen. Ditt uppdrag är att säkerställa en optimal kundupplevelse i butiken.
Även om primära arbetsuppgifter är kopplade till checkoutområdet har du även på sikt möjlighet att leverera fler tjänster utifrån Butikskonsults tjänsteportfölj till exempel övriga drift-relaterade tjänster, Online, KARL och Bemanning. Vi erbjuder en tydlig utvecklingstrappa på sikt för dig som vill leverera på bredden men också möta ett behov från våra handlare som förändras över tid.
Du ingår i ett regionalt tvärkompetent team av kollegor med olika typer av bakgrund och kompetensområden, samt Butikskonsults kompetensområde Effektiv Drift.
Jobbet innebär resor och övernattningar inom Sverige och det är därför viktigt att du har både vilja och möjlighet att resa i tjänsten. Möjlighet till tjänstebil finns och körkort är ett krav.
Du kommer mätas primärt på effekt i butik av utfört uppdrag och butiksnöjdhet. Men även på ditt ekonomiska resultat.
Vi erbjuder ett gott arbetsklimat med många utvecklingsmöjligheter. Brinner du för att leda utvecklingsresan inom butiksdrift, organisation, människor, försäljning, lönsamhet m.m. och samtidigt vill utvecklas vidare inom ICA så ta chansen och sök jobbet!
Vem är du?
Du är nyfiken, innovativ och modig! Denna roll kräver att du är intresserad av att ligga i framkant inom butikstjänster och innovation. Du är orädd och har en drivkraft att ständigt utveckla dig själv och andra utifrån ICA-butikernas behov.
Du har ett coachande förhållningssätt och trivs med att driva förändring genom andra! Du brinner för att skapa förutsättningar för andra att lyckas!
Du har god erfarenhet från dagligvarubranschen, gärna från ledande och flera olika befattningar i butik. Det är meriterande med erfarenhet från flera olika butiker. Vi ser gärna att du har god förståelse för vad som driver företagslönsamhet och har specifik erfarenhet som kassachef, kassaledare eller motsvarande.
Erfarenhet av arbete med Självscanning, Snabbkassor och allmänt arbete i kassalinjen är ett krav.
Du har djup kunskap i ICAs kassasystem POSICA, självscanningssystemet Extenda samt StoreOffice/MinButik.
Meriterande är erfarenhet av drivande och genomförande av projekt, t.ex. vid förnyelse eller etablering av butik.
Som person vill vi att du är självgående, initiativrik, lösningsorienterad, noggrann och strukturerad. Utöver dessa egenskaper har du även en god pedagogisk förmåga och är trygg i dig själv. Du trivs i rampljuset och kan därifrån inspirera och få med dig människor!
Du känner igen dig i att detta är ditt nästa naturliga kliv för att dela dina kunskaper och erfarenheter från butik.
Känner du igen dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Placeringsort
Västerås / Solna
Men då våra kunder finns överallt och du spenderar majoritet av din tid hos dom så välkomnar vi sökandes från hela landet.
Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas.
Kontaktperson
Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Berndt Björkman 072-220 02 54
Berndt.bjorkman@ica.se
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 15 oktober 2021. Urvalet kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdag har passerats, så vänta inte med att ansöka om du tror du är rätt person för rollen!
ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.
ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet.
Intervju
Vi på ICA har ett stort behov av att ny kompetens. Vi fortsätter därför att rekrytera som vanligt, även under tider av Coronasmitta. För din och vår säkerhet väljer vi att genomföra anställningsintervjuer via video och telefon i första hand. Välkommen till oss!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Peter Högberg
023- 45682
Inside Sales Helen Alvarez
08-734 33 23
Talent Management Annika Westman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HK FALUN
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2021
  • Ansök senast: 16 oktober 2021

Besöksadress

PELLE BERGS BACKE 3
FALUN

Postadress

BOX 1935
FALUN, 79119

Liknande jobb


20 mars 2023