Försäljnings- och Marknadsassistent

Arbetsbeskrivning

bioMérieux är ett världsledande företag inom områdena in-vitro diagnostik, klinisk diagnostik och industriell mikrobiologisk kontroll. Huvudkontoret ligger i Marcy l'Étolie utanför Lyon i Frankrike. Företaget sysselsätter ca 6 500 anställda världen över, varav 60 % är anställda utanför Frankrike. Inom mikrobiologi är bioMérieux världsledande. Kärnverksamheten är att bedriva forskning och utveckling, samt försäljning inom bakteriologi, immunologi, serologi, virologi och molekylärbiologi.

Det svenska dotterbolagets säljorganisation behöver nu utöka sin personalstyrka för att förstärka den administrativa strukturen, planeringen samt organisationen av olika försäljningsaktiviteter och kundevenemang. Vi söker nu därför en

Försäljnings- och Marknadsassistent till vårt nordiska team med flytande färdigheter i engelska

ARBETSBESKRIVNING:

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:
- att fungera som länk mellan marknads- och försäljningscheferna och försäljningsteamet inom våra två olika kundsegment i Norden.
- hjälpa till med administrationen, organisationen och skapandet av en fungerande struktur och uppföljning av alla sorters upphandlingar inom de alla nordiska länderna
- Hantera enklare supportärenden vid behov, samt skriva brev och göra utskick av information till kunder
- Organisera kundevenemang eller försäljningsmöten i Norden
- Tillsammans med vår CFO hantera IT-frågor, agera kontaktperson till vår externa IT partner
- Bidra till att skapa nya försäljningshjälpmedel till teamet tillsammans med försäljningscheferna och marknadsavdelningen.
- Skapa kundbrev och att ta hand om och uppdatera adress- och kontaktinformationslistor till Nordiska kunder.
- Vid behov ge support till organisationens chefer inklusive vår VD

Arbetet innebär administration och organisation, kontakt med olika funktioner och avdelningar både inom organisationen och med kunder i de olika länderna, samt att hålla många bollar i luften, följa deadlines, och vara en problemlösare.

Önskvärd bakgrund och egenskaper:

- Erfarenhet av att ha jobbat som försäljningsassistent, marknadsföringsassistent, och/eller med kundservice i norden.
- Kan uttrycka dig väl i tal och skrift, koncernspråket är engelska, och kunskaper i finska, norska och danska är meriterande.
- Erfarenhet av att arbeta inom sjukvården eller läkemedels- och livsmedelsindustrin & hygienindustrin är meriterande eftersom de är våra kunder.
- Erfarenhet av offentliga upphandlingar eller juridik inom regelverk inom det området är meriterande.
- God kunskap inom Officepaketet och mycket goda Excelkunskaper är ett krav.

Som person har du förmåga att ta eget ansvar och hålla deadlines. Du är också serviceminded, prestigelös, har god kommunikationsförmåga, är problemlösande, har stort driv och idéer och tycker det är kul med att jobba med olika människor och administrativa uppgifter. Vi förväntar oss att du är självständig, självgående och initiativrik.

Vi erbjuder rätt kandidat ett självständigt och utvecklande arbete i en organisation som befinner sig i ett starkt expansivt skede, vi har högt i tak och en öppen atmosfär med trevliga medarbetare.

Besök gärna vår hemsida: www.biomerieux.com eller www.biomerieux-nordic.com.

Vi vill ha din ansökan med bifogat CV på engelska. Skicka den gärna med e-post till nordicapplication@biomerieux.com senast den 11 september 2014. Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Patrik Jensen
070-3462053

Sammanfattning

Besöksadress

HANTVERKSVÄGEN 15
ASKIM

Postadress

HANTVERKSVÄGEN 15
ASKIM, 43633

Liknande jobb


10 maj 2024

27 april 2024