Försäljningsansvarig

Arbetsbeskrivning

Försäljningsansvarig
Försäljningsansvarig med IT kompetens.

Vi har ett årslångt uppdrag hos en utav våra bästa kunder som bara väntar på att få tillsättas. Det som erbjuds är en trygg anställning via Randstad med ett brett nätverk med kontakter och kunder inom ditt område. Du kommer också att få jobba tillsammans med ett härligt team i ett företag som är omtyckt och som växer. Kanske blir du kvar hos vår kund efter att ett år har gått. Om inte, så planerar vi tillsammans och letar efter ett annat roligt uppdrag.

Kunden sammanfattar så bra själva: ”För att lyckas i rollen som säljare hos oss behövs en positiv inställning och att du tilltalas av självständigt arbete. Du är kommunikativ och utåtriktad och van vid att arbeta kundorienterat. Den service och det engagemang vi ger till våra kunder utgör grunden för våra fortsatta framgångar. Det är därför viktigt att du drivs av att göra affärer och är lyhörd inför kundernas önskemål och behov samt har ett intresse för IT och de möjligheter det ger.”

Hör av dig redan idag så berättar jag mer!

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Västerås

Omfattning: Heltid

Arbetsbeskrivning:
I rollen som försäljningsansvarig hos vår kund kommer du att arbeta med och ansvara för säljprocessen helt, inom ditt segment. För att punkta några uppgifter: Ta fram aktiviteter för att öka försäljning inom ditt segment.

Du räknar på erbjudanden, kostnader och marginaler för insatser att öka antalet affärer.

Förhandling, tecknande av avtal, uppföljning av vunna och tappade affärer.

I rollen ingår också planering för bearbetning av segmentet, att hantera förfrågningar och offerter, löpande kontakt och relation med kunderna både personligen och via telefon, mail.

Försäljningsansvarig har mandat att driva planering, prissättning och processförbättring inom segmentet samt att fatta operativa beslut som krävs för att nå uppsatta försäljningsmål.

Givetvis blir det en hel del administration, dokumentation i crm system och andra operativa uppgifter kopplade till säljprocessen.

Kvalifikationer:
För att lyckas i din roll behöver du ha några års erfarenhet av relationsbaserad projektförsäljning alternativt försäljning mot privatpersoner och kunskaper inom IT, teknik.

Du behöver också vara kommunikativ och behärskar svenska flytande i tal och skrift.

God datavana, systemvana är ett krav.

Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning med inriktning försäljning.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-04-15
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: emma.sohlberg@randstad.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 24 mars 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Jobba Som Account Manager

Jobba Som Account Manager

7 maj 2024

7 maj 2024

7 maj 2024