Försäljningsansvarig biljetter till Färjestad BK!

Arbetsbeskrivning

Färjestad BK är en av idrottssveriges mest framgångsrika och välkända föreningar, starkt förankrade i Värmland och med en stor supporterskara över hela landet. Färjestad omsätter idag ca 150 miljoner kronor och består av en organisation på ca 80 personer som, förutom det sportsliga engagemanget, arbetar med försäljning, marknad, ekonomi, events och affärsutveckling. Varumärket Färjestad BK benämns som ett av Sveriges högst värderade idrottsvarumärken, och i ljuset av stundande Champions Hockey League läggs stor vikt ur ett marknads- och försäljningsperspektiv i att utveckla detta ytterligare såväl nationellt som internationellt.
Verksamheten står inför spännande utmaningar och vi förstärker nu organisationen med en nyinrättad funktion – ”Försäljningsansvarig Biljetter”. Vår publik är en av de absolut viktigaste faktorerna för vår sportsliga framgång och föreningens fortsatta utveckling på alla plan. Färjestad BKs omfattande satsning på junior och ungdomsverksamhet, vår nya satsning på damsidan och inte minst vår elitverksamhet är basen i verksamheten och vi vill i alla sammanhang bjuda vår publik på bästa möjliga upplevelse både på och utanför isen.


Jobbeskrivning


Huvudsakliga ansvarsområden:
• Totalt biljettintäktsansvar
• Hela flödet före, under och efter match.
• Ansvarig för prissättning
• Ansvarig för biljettkoncept och kampanjer
• Ansvarig för biljettdistribution
• Utveckling och implementering av lojalitetsprogram
• Ljud, ljus och bild i arenan
• Ansvarig för helhetsupplevelsen för publiken
• Happenings och events i samband med match
• Segmentering och målgruppsanalyser
• Etablera, vårda och utveckla föreningens samarbetspartners och leverantörer
• Genomförande och uppföljning av publikundersökningar


Kravprofil:


• Du har en gedigen försäljningserfarenhet, gärna i ledande ställning och med bevisade resultat
• Du har ett stort idrottsintresse
• Du trivs i grupp och har lätt att interagera med andra människor och bygga nätverk
• Du behärskar Officepaketet utan hinder
• Du pratar svenska och engelska flytande
• Du är organiserad och målmedveten – du levererar
• Du trivs i och drivs av en resultatorienterad miljö
• Du har körkort
• Du är empatisk och lyhörd och har en stor social kompetens och förmåga
• Du är analytisk och har förmåga att prioritera


Meriterande:


• Engagemang i förenings- eller intressestyrda organisationer
• Erfarenhet från underhållnings- eller turistindustrin
• Erfarenhet från att hantera media och extern kommunikation
• Ledarerfarenhet

Kontaktpersoner på detta företaget

Lina Haynes

Jonas Edberg

Emelie Willman

Lovisa Dahlqvist

Jennie Karlsson

Magnus Lantz

Jakob Roos
0708-146462
Eleonore Tapio

Silje Bergström Tronsmoen

Tina Häggström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uniflex Sverige AB Stockholm Globen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 22 maj 2015

Besöksadress

Stationsgatan 1
None

Postadress

Arenavägen 57
Stockholm Globen, 12107

Liknande jobb


Callcenter Försäljningschef

4 maj 2024

4 maj 2024