Försäljningsingenjör till SCHURTER Nordic AB

Arbetsbeskrivning

SCHURTER tillverkar och marknadsför komponenter och lösningar inom elektronik och elektromekanik och finns representerat i över 60 olika länder och har 14 egna produktionsanläggningar och 22 försäljningsorganisationer runtom i världen. Detta säkerställer att alla större marknader kan tillgodoses genom egna bolag. De samordnas från tre hubbar i Europa, Amerika och Asien. Huvudkontoret ligger i Luzern i Schweiz. Utöver detta samarbetar man med över 200 olika distributörer globalt. SCHURTER Nordic AB, som är ett helägt dotterbolag till SCHURTER Holding i Schweiz, är ansvarig för SCHURTER´s verksamhet i Norden och Baltikum.

SCHURTER Nordic har en bred och modern produktportfölj och håller hög kvalitét, även på våra tjänster. Våra kunder upplever att vi är serviceinriktade och duktiga på att vårda relationen med dem. SCHURTER är en uppskattad arbetsgivare och ger en god internationell erfarenhet. Vill du vara med och utmanas och utvecklas med oss?
Då ska du söka tjänsten idag!

Vad ingår i dina arbetsuppgifter?

Du är ansvarig för försäljningen i södra Sverige samt Danmark. Det innebär att du kommer att presentera både enklare och mer komplexa lösningar till befintliga nyckelkunder och potentiellt nya kunder. Dina huvudsakliga uppgifter blir att:

• Öka direktförsäljningen och design-in av våra produkter till slutkund
• Ansvara både för slutkunder samt distributörer i området
• Öka försäljningen och design-in till både befintliga och nya kunder
• Diskutera olika tekniska lösningar för att komma fram till bästa resultat tillsammans med kunden
• Bygga långsiktiga kundrelationer

Vem trivs här?

Vi söker dig som har adekvata kunskaper om komponenter och lösningar inom Elektronik och Elektromekanik och minst 5 års erfarenhet av försäljning inom B2B. Tjänsten ställer krav på teknisk kunnighet och god affärsförståelse.

Vidare krävs att du är passionerad avseende försäljning. Din tekniska kunskap är viktig men framför allt är du en drivande säljare, bra förhandlare och duktig på att komma till avslut. Har du har erfarenhet av EMC, mätning i lab. eller kunskaper inom design av lösningar så är detta meriterande.

Som person är du affärsmässig och prestigelös med förmåga att planera och arbeta självständigt. Du är en god kommunikatör som är trygg i diskussioner och i mötet med personer i olika befattningar. Du har ett starkt eget driv och arbetar strategiskt för att uppnå fastslagna mål.

Främst letar vi efter en person med erfarenhet ifrån branschen, kanske från distributörs- eller leverantörsledet. Det är bra om du har erfarenhet av försäljning på den danska marknaden. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift och danska är meriterande. Vi arbetar med SAP R3, SAP CRM, Lotus Notes och MS Office som huvudsakliga verktyg så det är en fördel om du har förkunskaper om dessa.

För att lyckas i rollen är du...

...driven och självgående. Du förstår behovet av att prioritera vilka arbetsuppgifter som är viktigast och att planera din arbetsvecka effektivt. Du är prestigelös och lovar inte mer än vad du kan hålla.

Vad erbjuder vi dig?

Frihet under ansvar och möjlighet att växa och utvecklas i ett framåtsträvande företag. Du kommer att vara ute på fältet 2-3 dagar i veckan och du utgår ifrån ditt hemmakontor i södra Sverige. Du får support från det Nordiska huvudkontoret i Stockholm samt huvudkontoret i Schweiz. Utbildning sker löpande, främst i Stockholm och Luzern i Schweiz men även i andra delar av världen.

I norden är vi en mindre säljorganisation där, mer eller mindre, alla är involverade i försäljning och våra medarbetare är värdefulla för oss. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % och tillsätts efter överenskommelse.

Är du intresserad?

I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark by Adecco Group. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Catinka Andersson på catinka.andersson@badenochandclark.se. Du söker tjänsten på www.badenochandclark.se. Vi har dessvärre ingen möjlighet att administrera några ansökningar via epost. Din ansökan vill vi ha senast den 22/3. Som en del i vår kvalitetssäkrade rekryteringsprocess kommer du att få utföra personlighetstester och videointervju.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg

Rekryteringskonsult Karin Kling

Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström

Josefine Persson
0455-34 10 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch & Clark
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 8 mars 2017

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


31 maj 2024

31 maj 2024

Tjäna 50 000 SEK/M

Tjäna 50 000 SEK/M

31 maj 2024

Tjäna 50 000 SEK/M

Tjäna 50 000 SEK/M

31 maj 2024