Försäljningsstöd - Nordea Liv & Pension

Försäljningsstöd - Nordea Liv & Pension

Arbetsbeskrivning

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner.

Job ID: 13724
Vi letar efter en passionerad administratör som vill bli en del av vårt team Insurance & Pension Specialist. Vi arbetar med tjänstepensionslösningar gentemot små- och mellanstora företag.

Nordea Liv & Pension är ett dotterbolag till Nordea. Vi erbjuder liv- och pensionsförsäkringsprodukter i Sverige och är ca 250 anställda. Nordea Liv & Pension arbetar i nära samarbete med Nordea Bank och har som uppdrag att hjälpa våra kunder att vara rätt försäkrade utifrån behov.

Om rollen
Du kommer att arbeta med Nordea Liv och Pension Sales, där vi gör allt vi kan för att våra kunder alltid ska få de bästa försäkrings och pensionslösningarna.

Dina ansvarområden:
* Arbeta nära försäkringsspecialisterna och se till att skapa en riktigt bra kundupplevelse
* Hjälpa försäkringsspecialisterna med administration
* Skapa nya och effektiva processer
* Se via kundkontakt till att kunden får en bra upplevelse
* Bidra till hög kundnöjdhet
* Arbeta med focus på små- och mellanstora företag

Välkommen till ett passionerat team med högt driv och ambitioner att alltid utvecklas för att skapa den bästa kundupplevelsen tillsammans. Placeringsort för tjänsten är i Göteborg.
Vem du är
Samarbete, Ägarskap, Passion och Mod, dessa är de fyra värdeord som leder oss.
Vi föreställer oss att du trivs i en föränderlig miljö och har en nyfikenhet och intresse i att lära nytt. Det är positivt att du lyfter förbättringsförslag för att bidra till vår utveckling framåt.

Din profil och bakgrund:
* Du har god kunskap inom försäkringsadministration
* Du har erfarenhet från LUMERA (INCA)
* Du är noggrann och strävar efter att utveckla din digitala kompetens för att ge första klassens service
* Du tar ansvar och ägarskap för ditt arbete
* Du förstår ny teknologi och har ett agilt sätt att arbeta
* Du har förmåga att både se helheten och detaljerna
* Du har utmärkt samarbetsförmåga

Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg

Ansök senast den 31/10/2022. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta: karl-johan.bornehag@nordea.se.

I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.

Endast för kandidater i Sverige -för facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.com eller SACO på saconordea@nordea.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2022
  • Ansök senast: 31 oktober 2022

Liknande jobb


10 maj 2024

27 april 2024