Fortum söker två Team Leaders i världsklass till deras nya kundservice!

Arbetsbeskrivning

Fortum är ett ledande företag inom ren energi. Vi förser våra kunder med el, värme och kyla samt smarta lösningar för att förbättra resurseffektiviteten. Vi vill involvera våra kunder och samhället i omställningen till en renare värld. Vi sysselsätter cirka 9 000 energispecialister i Norden och de baltiska länderna, Ryssland, Polen och Indien. Fortum är ett ledande företag inom kundlösningar. Consumer Solutions erbjuder våra 2.4 miljoner kunder pålitlig och miljövänlig energi och bidrar till att göra deras liv enklare med ny teknologi och innovativa lösningar. Vi tror att allt startar med relationen till våra kunder och därför anser vi att vår kundservice är hjärtat i organisationen. Vill du vara med i vår stora satsning och forma ett helt nytt kundserviceteam i Stockholm? Ansök redan nu!

DINA ARBETSUPPGIFTER

Är du en engagerad och energifylld ledare som kan motivera och skapa resultat genom andra? Då kan jobbet som Team Leader vara något för dig. Du tar en aktiv roll i den operativa verksamheten där du leder, coachar samt motiverar dina medarbetare i det dagliga arbetet för att uppnå gemensamma och individuella resultat. Du är en närvarande ledare som stöttar dina medarbetare i arbetet.

Detta innebär att du kommer att genomföra utvecklingssamtal, ha kontinuerliga arbetsplatsträffar samt se till att dina medarbetare får lämplig stimulans och utveckling genom arbetet. I rollen ingår även att rekrytera och sätta igång nya medarbetare i arbetet och teamet.

Du kommer bland annat att:

* Ansvara för grupp-och individutveckling för det egna teamet
* Skapa förutsättningar för medarbetare att nå sina mål
* Genom medlyssning och coachning förbättra resultaten i ditt team
* Personalansvar från anställning till avslut

DIN PROFIL

För att lyckas i rollen som Team Leader ser vi att du har en god förståelse för vad bra service är. Du är resultatorienterad och arbetar målmedvetet för att tillsammans med ditt team uppnå gemensamma mål. Som ledare är du motiverande, coachande och tar fullt ägandeskap för de processer som ingår i ditt ansvarsområde. Du har även förmågan att vara ärlig och tydlig vid svåra samtal och situationer.

Vi söker dig som stimuleras av utmaningar och av att utveckla arbetssätt, tjänster och beteenden. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med kundservice. Har du dessutom i en tidigare arbetsroll haft personansvar ser vi det som högst meriterande.

VI ERBJUDER DIG

I rollen som Team Leader får du möjligheten att vara med och utveckla samt bidra till Customer Service och Fortums framtid. Vi erbjuder dig variation i arbetet och goda möjligheter att genom egna initiativ påverka din personliga utveckling och framtid inom företaget.

Utöver detta erbjuder vi dig en möjlighet att utvecklas i en miljöinriktad organisation tillsammans med medarbetare som förbereder oss för framtidens energiutmaningar - som en del av ett företag som strävar efter att vara föregångare i energibranschen. Det innebär inte bara att arbeta med spännande arbetsuppgifter och bli utmanad, det handlar också om att ha roligt på jobbet och få utvecklas. Hur och i vilken riktning? Det kan du vara med och påverka! Låter det som att det är dig vi söker? Välkommen med din ansökan redan idag!

Denna rekryteringsprocess hanteras av Studentwork men du kommer att bli anställd direkt av Fortum.

Start: Så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid

Omfattning: Heltid

Placering: Stockholm

Mer information

Kontaktpersoner på detta företaget

Linnea Josefsson
+46737003754
Emma Gefvert
+46739889916

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fortum Consumer Solutions Sverige Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 4 juli 2019

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28 11734 Stockholm
None

Postadress

Hornsbruksgatan 28
Stockholm, 11734

Liknande jobb


Teamledare

Teamledare

29 april 2024

R&D Team Lead

R&D Team Lead

16 april 2024