Förvaltare Telefoni till Kungsbacka kommun

Arbetsbeskrivning

Kungsbacka är en dynamisk kommun där både människor och företag växer. Nu söker vi fler kollegor som också drivs av mod, ansvar och nytänkande. Vill du bli en av oss? Besök oss gärna på www.kungsbacka.se



Vill du ha ett strategiskt, självständigt och omväxlande arbete där du är med förvaltar telefoni i Kungsbacka kommun? Välkommen till oss!

Om oss
Service är en av Kungsbackas kommuns tolv förvaltningar.

Service är indelat i olika serviceområden som erbjuder intern service till kommunens verksamheter. Vår verksamhet finansieras av de uppdrag som förvaltningarna lämnar till oss, vilket innebär att vi har krav på att vara flexibla och öppna för förändringar och utveckling.

Uppdraget för serviceområde IT är att förvalta och utveckla kommunens IT-miljö samt ge support till alla kommunanställda användare. Vår IT-miljö är standardiserad och består i första hand av Microsoftprodukter. Vi har drygt 200 servrar samt 100 verksamhetssystem. Vårt nätverk bygger på Ciscos produkter. Vi består idag av 45 personer i 3 enheter.

Serviceområde IT ansvarar bland annat för utveckling och förvaltning av telefoni i kommunen, drift av kommunens hela IT-miljö, såsom Servrar och Nätverk, installation av servrar och klienter och databashantering.

Vi står inför ett antal positiva förändringar och behöver förstärka vår organisation.

Ditt uppdrag
Som förvaltare Telefoni är du den som har detaljkunskaper om våra telefonisystem. Du ansvarar för att systemen med hjälp av våra leverantörer fortlöpande anpassas till verksamheten.

Du kommer att verka som specialist inom telefoni, vilket innebär att du planerar och genomför arbetet själv eller i samarbete med andra, där du tar en styrande roll. Uppdraget har både verksamhetsfokus och medborgarfokus. Du kommer att arbeta i nära samarbete med kommunens utvecklare för telefoni och med supportavdelningen. Du rapporterar till enhetschef IT-support.

Din profil
För att lyckas i din roll som förvaltare ska du ha en inriktning mot telekommunikation i dina tidigare arbetserfarenheter. Du har tidigare arbetat med hänvisningssystem och har goda kunskaper om moderna telefoni-tekniker. Vi vill även att du ska ha god systemförståelse och en förmåga att förmedla kunskap till andra på ett pedagogiskt sätt. Har du en relevant högskoleutbildning, exempelvis mot telekommunikation, ser vi det som meriterande.

Det är också meriterande om du har praktisk erfarenhet av callcenter och supportverksamhet. Du kommer att involveras i både stora som små projekt varför det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i projektform och med implementering av system. Slutligen får du gärna ha god ekonomisk förståelse.

Som person är du en problemlösare som med initiativkraft arbetar för att nå verksamhetens mål och inom fastställda tidsramar. Noggrannhet och säkerhetsmedvetande genomsyrar ditt arbete. Din kommunikationsförmåga är god och du har en hög servicekänsla där du är uppmärksam på kundens behov. Vidare tycker du om att arbeta i team och är smidig i ditt sätt att samarbeta med kollegor.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 13 november 2016.

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungsbacka Kommun Kungsbacka
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell
  • 100%. Tillträde: Enligt övernskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 26 oktober 2016

Liknande jobb


Systemförvaltare, Personalsystem

Systemförvaltare, Personalsystem

7 november 2023

Systemförvaltare

Systemförvaltare

14 november 2023

Systemförvaltare till ekonomiteamet

Systemförvaltare till ekonomiteamet

14 november 2023