Förvaltare till bostadsenheten

Arbetsbeskrivning

Fastighetskontorets uppdrag är att skapa förutsättningar för goda bostäder och ett bra boende för dem som bor eller vill bo i Göteborg. Vi ska också utveckla staden genom att erbjuda mark för industri, handel, utbildning, forskning med mera. Vi har ett spännande uppdrag och stor bredd i kompetens hos våra medarbetare. Vi strävar efter ökad mångfald och tror att människor presterar som bäst när både arbetsliv och privatliv får ta plats. Hos oss får du stort ansvar med inblick i och närhet till stadens utveckling. Med andra ord, hos oss har du möjlighet att påverka. Våga anta utmaningen, tillsammans bygger vi staden!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med boendefrågor och som vill ta en aktiv del i den utveckling som pågår i Göteborgs stad.
Fastighetskontorets bostadsenhet arbetar tillsammans med bostadsföretag och socialtjänst för att ordna med bostad till de hushåll som inte på egen hand kan teckna hyreskontrakt. På enheten är vi idag 11 personer.

Vi befinner oss nu i en expansiv fas då vi på kort tid ska utöka antalet boendelösningar utifrån ny lagstiftning för mottagande av nyanlända. Därför söker vi nu ett flertal nya medarbetare som tillsammans med oss vill ta sig an denna utmaning.

Som förvaltare har du en nyckelroll i kontakterna med våra hyresgäster och med våra samverkande bostadsföretag samt socialtjänst. Du kommer bland annat att genomföra in-, utflyttnings- och överlåtelsebesiktningar av lägenheter. Du kommer även att beställa och följa upp åtgärder för till exempel renovering, reparationer, städ och magasinering. Du har en viktig roll i att bedöma och hantera kostnadsförslag och fakturor från våra samarbetspartners och leverantörer.


KVALIFIKATIONER
Du har tidigare erfarenhet från arbete med bostadsförvaltning. Förutom gymnasiekompetens har du dokumenterad utbildning inom fastighetsförvaltning. Vi ser också gärna att du har grundläggande kompetens om hyreslagstiftning. Arbete med personer från socialtjänstens målgrupp är meriterande, likaså arbete med viss ekonomiadministration.

Det är viktigt att du är en trygg och ödmjuk person som finner konstruktiva lösningar och agerar därefter. Vi sätter stort värde på att du är öppen och har ett positivt förhållningsätt. Arbetet har ett tydligt kundperspektiv och bygger i hög grad på samverkan med andra instanser och utförare, vilket kräver att du har mycket god förmåga att samarbeta. Arbetet ställer också krav på systematik och strukturerade arbetsformer. I arbetet kommer du att möta personer med olika ursprung, så en vana av och intresse för olika kulturer är en stor fördel. Utöver att behärska svenska i tal och skrift behöver du ha grundläggande kunskaper i engelska. Språkkunskaper från något av följande språk är meriterande: arabiska, tigrinja, persiska eller somaliska.

Vi söker både två personer till den här tjänsten, en tidsbegränsad anställning på 6 månader och en tillsvidareanställning.

ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Annika Jenefeldt
031-368 10 30
HR-Specialist Helena Wigeborn
031-368 12 11
HR-chef Maria Stenman
031-3681140
Enhetschef Juridik Maria Lindén Liljeström
031-368 12 32
Ekonomichef Lena Thylén
031-368 10 13
Erik Gedeck - enhetschef
031-368 10 18
Skogsförvaltare - processledare Xavier de Maupeou
031-368 10 95
HR-specialist Miriam Åberg
031-368 12 24
Tf Kommunikationschef Eva Rödsta
031-368 01 34
Avdelningschef Strategisk planering Lena Lundblad
031-368 11 93

Sammanfattning

Besöksadress

Postgatan 10
None

Postadress

Box 2258
Göteborg, 40314

Liknande jobb


Fastighetsförvaltare till Vaxholms stad

Fastighetsförvaltare till Vaxholms stad

16 april 2024

6 december 2023

Förvaltare

Förvaltare

6 november 2023