Förvaltningsadministratör

Förvaltningsadministratör

Arbetsbeskrivning

Vi på Nordic PM är Fastighetskonsulter som erbjuder tjänster inom fastighetsförvaltning, lokaluthyrning, ekonomisk förvaltning och fastighetstransaktioner för fastighetsägare. Våra kärnvärden, som utgör grunden för det sätt vi arbetar på är; Professionalitet, Flexibilitet, Snabbhet och Nytänkande. Som Fastighetskonsulter är en viktig del i vårt arbete att ha ett bra samarbete med våra kunder och deras hyresgäster. Detta uppnår vi genom att ha förståelse för deras verksamhetsbehov, för att utveckla och bibehålla våra goda relationer med dem. Våra motton "Always on Site" och "Vi förvaltar och utvecklar fastigheter som om de vore våra egna" avspeglar i korthet det synsätt och den metodik som präglar hur våra medarbetare tar sig an det dagliga arbetet med fastigheterna.


Som förvaltningsadministratör hos oss på Nordic PM har du en viktig roll där du blir involverad i flera av våra uppdrag. Du kommer ha många olika kontaktytor med såväl uppdragsgivare och hyresgäster som medarbetare beträffande diverse frågor som rör fastigheterna och våra uppdragsgivares hyresgäster.
Rollen innebär att självständigt kunna driva arbetet med hyresadministration och vara delaktig i att utveckla arbetssätt och rutiner. Som person behöver du därför vara noggrann och strukturerad med en god förmåga att kommunicera på olika nivåer.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
Hyresadministration, med hyresavisering och reskontra för hyror.
Kvalitetssäkring av hyressystem, med ansvar för granskning och registrering av hyresavtal.
Framtagning av aviseringslistor och förvaltarrapporter.
Stöttande funktioner inom vår fastighetsförvaltning, genom nära samarbete med förvaltare, tekniska förvaltare, uthyrare och ekonomiavdelning som förses med underlag, hantering av hyresavtal samt sammanställning av uppgifter om fastigheten och ytor, hyresgästlistor, parkeringsfrågor m.m.
Stöttande funktion till företagets ekonomiavdelning med kreditupplysningar, fakturahantering och rapportering.



Dina kvalifikationer
För att lyckas i den här rollen ser vi att du har goda erfarenheter från en liknande befattning inom fastighetsbranschen. Vi ser att du är ansvarskännande och driftig, tar egna initiativ och har en god prioriteringsförmåga. Vidare tycker du om problemlösning och kommer gärna med nya förslag och idéer för att förbättra arbetsprocesserna.
Du bör ha goda kunskaper inom fastighetssystem, det är meriterande om du tidigare har arbetat med Vitec.
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav.


Dina personliga egenskaper
Då vi är konsulter behöver vi dagligen anpassa oss efter våra kunders behov och förutsättningar. Det kräver en god förmåga att arbeta strukturerat utifrån varje situation. Vi tror att du är en nyfiken, flexibel och engagerad person som trivs i en organisation som befinner sig i ständig förändring och tillväxt.


Vi erbjuder dig
Det händer mycket spännande hos Nordic PM och som medarbetare hos oss får du en möjlighet att vara med och påverka vår tillväxtresa. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang. Vår företagskultur präglas av professionalitet, flexibilitet, snabbhet och nytänkande.
Tjänsten är på heltid och placering är på vårt huvudkontor i Danvikstull i Nacka.


Ansökan
Sista ansökningsdag 2020-02-29.
Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att höra av dig!
Skicka din ansökan med CV och personligt brev till jobb@nordicpm.se. Skriv ”Förvaltningsadministratör” i ämnesraden.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mathilda Reinius, Personalansvarig, 070-22 59 508.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic PM AB Nacka
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 januari 2020
  • Ansök senast: 29 februari 2020

Postadress

Hästholmsvägen 28
Nacka, 13130

Liknande jobb


18 april 2024

Projektskyddssamordnare

Projektskyddssamordnare

18 mars 2024