Förvaltningsassistent - uthyrning

Arbetsbeskrivning

Östgötaporten AB är en del av D. Carnegie & Co. Vi är ett finansiellt starkt och långsiktigt fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar bostäder i Norrköping och har en stark tilltro till fastighetsmarknaden i Östergötland. Östgötaporten har 2300 lägenheter och en mindre andel lokaler i stadsdelarna Hageby, Innerstaden och Marielund, vilket gör oss till en av de största privata aktörerna i Norrköping. 

Östgötaporten AB är i en expansiv fas. Vi ska totalrenovera våra bestånd inom tio år, vilket innebär ca 150 lägenhetsrenoveringar per år samt tak, fasader, fönster, hissar, yttre och yttre miljö med mera.

Carnegie & Co (publ) är ett bostadsfastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar fastigheter och projekt. Fokus ligger på Stockholmsregionen. Fastighetsbeståndet består av ca 15 000 lägenheter och cirka 1,2 miljoner kvadratmeter uthyrbar yta, varav 90 000 kvm kommersiell yta. Företaget förvaltar i egen förvaltning och har en beprövad modell - Bosystem - för successiv och effektiv renovering av fastigheterna, som gör det möjligt att renovera enskilda lägenheter när dessa blir lediga. Bolagets aktie handlas på Nasdaq Stockholm. D. Carnegie & Co har ca 160 anställda och vi finns på 12 orter i Mälardalsområdet. Läs mer om oss oh sök denna tjänst på www.dcarnegie.se.

 

Vi söker en driven och säljinriktad Förvaltningsassistent för våra bostadsfastigheter i Norrköping
 

Vi erbjuder dig som vill jobba som förvaltningsassistent ett ansvarsfullt och stimulerande arbete. Du får möjlighet och jobba inom en utvecklingsorienterad organisation!

I denna roll är ditt övergripande ansvarsområde uthyrning av våra lägenheter och lokaler. Du arbetar som en självständig och flexibel resurs i förvaltningsteamet och bistår kontorschefen i det dagliga arbetet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i attrahera hyresgäster till våra bostäder. Du skriver kontrakt och genomför kreditbedömningar. Till uppgifterna hör också att introducera nya hyresgäster i sitt boende. En stor del av arbetet består i kommunikation och kontakt med kunder och hyresgäster. Du genomför även lägenhetsbesiktningar. Utöver detta är du administrativ och ekonomisk support, och du ansvarar för beställningar hos entreprenörer och leverantörer. En annan del av arbetet är att vara behjälplig vid ombyggnads- och renoveringsprojekt.

Arbetet innebär att lyssna på och skapa mervärden för våra kunder och se till att förväntningar infrias och gärna överträffas på ett kundorienterat och affärsmässigt sätt.

Tidigare erfarenhet från fastighetsförvaltning och uthyrning är en stor fördel. Alternativt är erfarenhet från service- eller säljyrke högt värderat. Intresse för och erfarenhet av byggprojekt och projektledning är meriterande. Utöver detta har du goda datakunskaper, och du behöver behärska svenska väl i både tal och skrift. Det är ett stort plus om du behärskar ytterligare språk. Du ska ha körkort.

Som person är du utpräglat serviceinriktad och har mycket driv - du gillar att ta egna initiativ och att ha många bollar i luften samtidigt. Lyhördhet och empati är viktiga egenskaper då vi arbetar med och i människors hem och bostad. Du trivs med varierande arbetsuppgifter och är van att arbeta såväl i grupp som ensam. Vi söker dig som är affärsmässig, resultatinriktad och engagerad! Tjänsten ska tillsättas snarast och urval sker löpande.

Vill du veta mer? Kontakta Ida Jörheden, kontorschef, 011-473 55 37 eller HR-chef Marie Persson, 08-522 966 03.

Din ansökan önskar vi snarast, dock senast den 15 maj. Ansökan görs via vårt moderbolags hemsida.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Graflunds
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 27 april 2016

Besöksadress

Södra Jordbrovägen 171
None

Postadress

Box 154
Eskilstuna, 63103

Liknande jobb


15 april 2024

Service och administration

Service och administration

26 januari 2024