OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare!
ARBETSUPPGIFTER
Som förvaltningschef för Bygg & Miljö ansvarar du för nämndens verksamheter, personal, ekonomi och arbetsmiljö och företräder kommunerna i, regionala och lokala möten och konferenser.
Du har personalansvar för en grupp på ca 16 personer bestående av administratörer, livsmedelsinspektörer, byggnadsinspektörer, miljö- och hälsoskyddsinspektörer samt alkohol- och tobakshandläggare.
I viss utsträckning planfrågor och bostadsanpassning.
Ytterligare områden kan tillkomma efter dialog med kommunerna.
Du ansvarar för rapporter/remisser till statliga myndigheter och liknande samt är beredd att stödja projekt som kommunerna engagerar sig i, inom ramen för kompetensområdet.
Du ingår i Bräcke kommuns krisledningsgrupp och är beredd stödja Ånge kommun vid kris.
KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer relevant.
Du har erfarenhet av att leda personal och att ha ett ekonomiskt ansvar. Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet inom avdelningens verksamhetsområden, inklusive lagstiftning
• erfarenhet av arbetsmiljöansvar
• praktisk erfarenhet från kontroll och tillsyn inom verksamhetsområden
• praktisk erfarenhet från myndighetsarbete i form av kontroll och tillsynsuppdrag inom den egna organisationen
• erfarenhet av offentlig förvaltning
• erfarenhet av att arbeta enligt handlingsplaner och uppsatta mål
• god IT-kunskap samt intresse av att föra digitaliseringen framåt
Du är en serviceinriktad och initiativrik person med stor social förmåga som ser helhetsperspektiv och samband.
Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp och har god förmåga att prioritera och strukturera.
I rollen är det viktigt att du är pedagogisk samt har en vilja att utveckla verksamheten. Du ska känna dig trygg i att fatta viktiga beslut. Du är förtroendeingivande och lyhörd för din omgivning. Du månar om såväl medborgarna som myndighetsrollen och personalen.
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Godkänt B-körkort är ett krav
ÖVRIGT
Bifoga CV och personligt brev och berätta lite om dig själv.
Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.