Förvaltningschef Västmanland-Dalarna miljö- och byggförvaltning

Arbetsbeskrivning

Avesta 2020 - Något fantastiskt kommer att hända.
Avesta kommun är mitt inne i ett utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang. År 2020 är vi 25 000 invånare, har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd, och vi vet att vi gjorde det tillsammans!

Vill du vara med och driva utvecklingsarbetet inom den gemensamma miljö- och byggförvaltningen i Avesta, Fagersta och Norberg? Då kan det här vara en tjänst för dig. Regionen har stora ambitioner och utvecklingsprojekt bedrivs i kommunerna. Ett exempel där Miljö- & Byggförvaltningen har en synnerligen viktig roll är Avesta 2020.

ARBETSUPPGIFTER
Som förvaltningschef leder, driver och utvecklar du förvaltningen med närmare 50 medarbetare och en budget på 34 MSEK. Till din hjälp har du tre direkt underställda enhetschefer, en för plan- och byggenheten, en för miljöenheten och en för kart- och mätenheten. Du har direkt personalansvar för enhetscheferna och ytterligare 8 medarbetare. Du rapporterar till din politiska nämnd och som tjänsteman är du direkt underställd Avesta kommuns kommundirektör. Du ingår i koncernledningsgruppen tillsammans med övriga förvaltningschefer och kommunens bolagschefer.

Du kommer att samarbeta med övriga förvaltningar, kommunala bolag och näringslivet i de tre ingående kommunerna, där du förväntas vara med och driva utvecklingsarbetet. I dina arbetsuppgifter kommer du med en effektiv omvärldsbevakning arbeta övergripande och mycket utåtriktat med information och dialog med bl a näringslivet. Samtidigt kommer du arbeta som en närvarande ledare på förvaltningen och driva dess utveckling.

KVALIFIKATIONER
Vi söker en generalist som kan och vill arbeta visionärt och strategiskt. Du är en trygg ledare, är en god kommunikatör och har stor personlig integritet. Vidare är du omvärldsorienterad, utvecklingsorienterad och förstår den ibland svåra balansgången mellan politiskt ansvar, tjänstemannaansvar samt myndighetsutövning.

Du som söker har för uppdraget relevant högskoleutbildning inom förslagsvis samhällsbyggnad, plan och bygg eller miljö. Att du tidigare arbetat med något av dessa områden ser vi som självklart och erfarenhet från att arbeta i en politisk styrd organisation är ett krav. Du ska ha en dokumenterad ledarerfarenhet samt haft eget budgetansvar och eget ekonomiskt ansvar. Det är meriterande med erfarenhet av myndighetsutövning.

Förvaltningen söker en öppen, lyhörd och coachande ledare och erbjuder en möjlighet att arbeta nära verksamheten i en inspirerande arbetsmiljö.

Låter det som en intressant utmaning? Välkommen med ditt CV och personliga brev senast den 24 augusti via www.mercuriurval.com (ref.nr SE-09328).

Vid frågor kontakta Jonas Karlberg som finns anträffbar fr.o.m. 10 augusti på 019–19 68 09.

ÖVRIGT
I den här rekryteringen samarbetar vi med Mercuri Urval. Ansök direkt via deras hemsida.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Jan Ericsson
0226-645338
HR-konsult/Rekryterare Jessica Eriksson
0226-64 50 83
Administrativ chef Göran Johansson
0226-645004
Driftansvarig Annika Sundström
0226-64 54 56
IT-chef Göran Ecström
0226-645034
Rekryteringskosult Nordstedt & Partners Kjell Nordstedt

Rekryteringskosult, Nordstedt & Partners Anna Hansson

Administrativ chef Göran Johansson
0226-64 5004
Rekryterare Mercuri Urval Jonas Karlberg

Rekryterare Jenny Lyxell
0226-6456 89

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avesta kommunkansli Avesta
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 7 augusti 2015

Besöksadress

77481 Avesta
None

Postadress

None
Avesta, 77481

Liknande jobb


Utbildningschef

Utbildningschef

19 mars 2024

26 november 2023