Förvaltningsledare Ärendehantering Statens servicecenter, Östersund

Förvaltningsledare Ärendehantering Statens servicecenter, Östersund

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Anställningen är placerad på avdelningen ledningsstöd som tillhör division Myndighetsservice. Avdelningens primära uppdrag är att stödja de tjänstelevererande avdelningarna inom områdena process, förvaltningsstyrning, projektledning och portföljstyrning.

Vi söker nu en förvaltningsledare för förvaltningsområdet ärendehantering som vill vara med och driva utvecklingen framåt för att effektivisera verksamhetens processer och skapa en positiv användarupplevelse för våra kundmyndigheter. Du kommer arbeta i nära samarbete med främst förvaltningsledare IT, systemadministratörer samt konsulter från driftleverantören. Du kommer också ha många kontakter med verksamheten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som förvaltningsledare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:


• Leda och styra förvaltning samt utveckling inom förvaltningsområdet Ärendehantering. Systemet som används är Servicenow.
• Ansvara för att i nära dialog med verksamheten regelbundet ta fram förvaltningsplan och budget.
• Löpande prioritera, planera, koordinera och följa upp aktiviteter, uppdrag och leveranser utifrån förvaltningsplan inklusive budget, utfall och prognos.
• Ansvara för att koordinera och kommunicera med omkringliggande förvaltningar och projekt samt leveransorganisation.
• Avtalsuppföljning och leverantörsstyrning
• Att omvärldsbevaka ur ett verksamhetsperspektiv för att för att kunna rekommendera lösningar för verksamheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:


• Minst 3 års erfarenhet av framgångsrik förvaltningsledning
• Erfarenhet av ärendehantering
• Erfarenhet av avtals- och leverantörsuppföljning
• Högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet


Vidare ska du ha följande förmågor:


• Genuint intresse för förvaltningsledning
• En naturlig öppenhet för nya lösningar, tekniker och metoder samtidigt som du har förmågan att sätta in dem i ett helhetsperspektiv
• Trivs med att få och ta stort ansvar för ditt arbetsområde
• Är nyfiken på utvecklingen inom ditt område och har stor personlig drivkraft och engagemang
• Kunna skapa ordning och strukturer men har samtidigt ett pragmatiskt förhållningssätt
• Är kommunikativ
• Har förmågan och viljan att skapa goda resultat genom samarbete

Dessutom är det meriterande om du har:


• Kunskap om Servicenow
• Erfarenhet av att arbeta med agila metoder, till exempel scrum eller kanban
• Erfarenhet av upphandling under Lag om offentlig upphandling (LOU).

Övrigt 
Anställningen är tillsvidare på 100 %
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning
Anställningen är placerad i Östersund.
Resor kan förekomma.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 27 februari 2020.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2020
  • Ansök senast: 27 februari 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Systemförvaltare, Personalsystem

Systemförvaltare, Personalsystem

7 november 2023

Systemförvaltare

Systemförvaltare

14 november 2023

Systemförvaltare till ekonomiteamet

Systemförvaltare till ekonomiteamet

14 november 2023