Förvaltningsledare för digital arbetsplats IT Naturvårdsverket

Förvaltningsledare för digital arbetsplats IT Naturvårdsverket

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Förvaltningsledare IT till området Digital arbetsplats som ska ansvara för arbetet med datorer, mobiltelefoner, skrivare, tillhörande applikationer, licenser och kringutrustning. 

Du kommer att arbeta i nära samarbete med huvudansvarig Förvaltningsledare för den Digitala arbetsplatsen men även med övriga medarbetare inom Driftenheten på Digitaliseringsavdelningen. I rollen som Förvaltningsledare IT ansvarar du för att tillsammans med kollegor dokumentera objektet och ta fram en förvaltningsplan för att därefter verkställa förvaltningsplanens mål inom givna ramar på ett kostnadseffektivt sätt. Du säkerställer att IT-arbetsplatserna är användbara för verksamheten och godkänner leveranser. Du hanterar funktionella krav och frågor från verksamheten samt samordnar, godkänner och följer upp interna och externa leverantörer. Du har ett övergripande ansvar för användarupplevelse, produktutveckling, kvalitet och leveransstyrning samt att arbeta fram strategier och planer som möter både verksamhetens mål och våra användares förväntningar på både kort och lång sikt.

Vi söker dig som har ett tydligt leveransfokus och värdesätter möjligheten att ständigt utvecklas och ser en positiv utmaning i att vara en del av vår verksamhet och de värderingar vi står för. Du har kunskap och erfarenhet av förvaltning av klientplattformar (datorer, mobiltelefoner och tillhörande applikationer). Du är beredd att ta ett stort ansvar inom ditt område och har intresse samt ambition att utveckla dig inom leverantörsstyrning av outsourcad IT-drift.  Du kommer att välkomnas till ett modernt kontor och ett omväxlande jobb i en organisation med ett viktigt uppdrag.

Dina arbetsuppgifter:


• delta i arbetet att ta fram förvaltningsplaner för lösningar som används inom området digital arbetsplats.
• vara delaktig i genomförande av avrop och bevaka avtal kopplat till digital arbetsplats.
• förvalta och vidareutveckla den digitala arbetsplatsen tillsammans med upphandlade leverantörer (outsourcing-partners).
• ta fram underlag för systemförvaltningsbudget för den tekniska utrustningen och programvaror som du ansvarar för inom området digital arbetsplats samt göra uppföljningar av kostnadsutfall under året.
• vara delaktig i att sammanställa och analysera statistik i syfte att mäta uppsatta mål och ta fram lösningar som kan effektivisera utvecklingen av den digitala arbetsplatsen.
• delta i IT-projekt som utvecklar digitaliseringen inom myndigheten.

Kvalifikationer

Du har minst avslutad gymnasial utbildning med IT-inriktning eller annan relevant utbildning inom området. Vi tror att du har jobbat i en outsourcad miljö eller med egen IT-drift och nu är redo för nya utmanande arbetsuppgifter. Du har vana att arbeta med kravhantering, har teknisk kompetens kring pc-arbetsplats/klientplattformar inklusive förståelse för påverkan på den generella IT-infrastrukturen. 

Du har goda kunskaper/erfarenheter:


• inom digitala kommunikations- och samarbetslösningar som exempelvis, mötestjänster (Skype), Office 365, SharePoint osv.
• av att arbeta med externa leverantörer och partners.
• av att kvalitetssäkra avtalsuppfyllnad.
• av att jobba med förbättring av processer.
• av fakturahantering, ekonomiuppföljning och budgetarbete.
• av att hantera och följa upp beställningar.
• hantera akuta ärenden.
• av att delta i olika samverkansform.
• av att delta i IT-projekt
• av att arbeta med IT-säkerhet kopplat till den digitala arbetsplatsen

Vi söker efter dig som har ett brinnande intresse för digital kommunikation och samarbete. Du vill leda utvecklingen av nya lösningar, som ger både kund- och verksamhetsnytta. Vidare ser vi att du är social, serviceinriktad, strukturerad och noggrann. Du tycker lika mycket om att arbete självständigt som tillsammans i ett team och du har förmåga att behålla lugnet även under stressade situationer när arbetsbördan kan vara hög. Du kan förmedla information på ett vänligt, tydligt och pedagogiskt sätt. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Om anställningen

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Anställningen är tillsvidare på heltid med placering på något av våra kontor i Stockholm eller Östersund. Resor mellan kontoren kan förekomma. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. 

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 13 november 2022. Vi eftersträvar jämställdhet och mångfald på arbetsplatsen och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Kontaktpersoner

Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta följande personer via kundtjänst på telefonnummer 010-698 10 00.
Per Österberg, enhetschef.
Kontaktpersoner för ST och Saco 

Om Naturvårdsverket

Naturvårdsverket har en central roll i miljöarbetet och arbetar pådrivande, stödjande och samlande vid genomförandet av miljöpolitiken. Vi ansvarar för frågor som handlar om klimat och luft, mark, biologisk mångfald, förorenade områden, kretslopp och avfall, miljöövervakning samt miljöforskning. Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss se www.naturvardsverket.se/

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Thörnelöf
010-698 10 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Naturvårdsverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2022
  • Ansök senast: 13 november 2022

Besöksadress

Valhallavägen 195
None

Postadress

Valhallavägen 195
STOCKHOLM, 10648

Liknande jobb