Förvaltningsledare IT försäljningssystem

Arbetsbeskrivning

Varje dag reser 400 000 personer med oss och vi arbetar för att ännu fler ska tycka att kollektivtrafiken är det naturliga valet. Västtrafik har 300 anställda på huvudkontoret i Skövde och lokalkontoren i Borås, Göteborg, Skövde och Vänersborg. Vår bransch står inför flera stora förändringar som innebär nya och spännande utmaningar. Var med oss i arbetet med att fördubbla det kollektiva resandet i Västra Götaland till år 2025.

Arbetsuppgifter

Vi söker en förvaltningsledare IT för bolagets försäljningslösningar. Du kommer att förvalta en portfölj av system, vilket bland annat inkluderar system ombord på fordon, hos våra ombud och butiker samt en försäljningsapp.

Som förvaltningsledare IT så har du huvudansvaret för systemen med tillhörande tjänster. Du jobbar med planering, budgetering och uppföljning av uppdraget samt med kontrakterade leverantörer. Du ansvarar för att leverera enligt uppsatta mål och tidsramar samt för kommunikation med olika intressenter. I arbetsuppgifterna ingår att administrera och samordna pågående aktiviteter, utföra beställningar gentemot interna och externa leverantörer samt kvalitetssäkra och godkänna leveranser.

 I arbetsuppgifterna ingår även:

• medverka vid upphandling och avtal
• ta fram och driva förvaltningsplan (inklusive budget)
• föra dialog med beställare och externa beställare/intressenter
• följa upp förvaltningens leveranser och kostnader
• samordna med andra områdens förvaltningsplaner
• löpande utvärdera förvaltningsverksamhetens effektivitet
• ta fram underlag och medverka i rapportering till objektsägare


 Du arbetar tätt tillsammans förvaltningsansvarig verksamhet, systemspecialister, verksamhetsspecialister och externa leverantörer. Den här rollen tillhör avdelningen IT-systemstöd.

 Profil

Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom IT. Du är van att leda förvaltningsarbete alternativt projektleda stora komplexa system som påverkar och är kritiska för många användare. Erfarenhet av systemutveckling är önskvärt eftersom diskussionerna ibland kan bli tekniska. Du gillar att hålla dig uppdaterad och ser omvärldsbevakning som en självklarhet. Har du erfarenhet av PM3, upphandlingsarbete och projektledning så är det meriterande.

 Som person är du mycket ansvarstagande, drivande och social. Du är också noggrann, strukturerad och arbetar målinriktat. Du har förmågan att samarbeta med andra och kan uttrycka dig på både svenska och engelska i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Välkommen med din ansökan via Jerrie.se senast den 9 oktober. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Cais-Mari Bengtsson på 0763-37 01 62 eller cais-mari.bengtsson@jerrie.se om du har några frågor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Mia Roos-Jonsson
0723-282253
Rekryteringskonsult Monica Lönnbom
076 160 79 15
Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Maria Hörnestam
076-3387646
Affärområdeschef Pierre Sander
0763-413411
Rekryteringskonsult Helena Bruman

Rekryteringskonsult Malin Persson
0735 12 44 98
Rekryteringskonsult Malin Persson
0735-12 44 98
Rekryteringskonsult Martin Dahlberg
076-3170741

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JERRIE AB GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 15 september 2016

Besöksadress

ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG

Postadress

ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG, 41103

Liknande jobb


4 december 2023

Tjänst, Konsultuppdrag

Tjänst, Konsultuppdrag

2 december 2023

1 december 2023

IT-koordinator

IT-koordinator

1 december 2023