Förvaltningsledare patientjournal, Staben för verksamhets- och ledningsstöd

Arbetsbeskrivning

Vill du ha inflytande och känna delaktighet och samtidigt bidra till andra människors hälsa? Vill du känna arbetsglädje och yrkesstolthet? Då är vi arbetsgivaren för dig. Med patienten i fokus ger vi en effektiv vård med kunskap, kvalitet och känsla. Med din hjälp blir både vi och patienterna bättre – välkommen till Landstinget i Värmland!

ARBETSUPPGIFTER
Staben för verksamhets- och ledningsstöd har som uppdrag att stödja den samlade ledningen i landstingets innovation- och utvecklingsarbete samt i ledning och styrning både inom landstinget och i förhållande till andra aktörer.
Landstingets arbetar sedan 2012 med pm3 som förvaltningsstyrningsmodell. Förvaltningsorganisationen bemannas både från vårdverksamhet och IT på såväl styrande som operativa roller vilket möjliggör en effektiv förvaltning genom tydligare koppling mellan verksamhets- och IT-styrning, överenskommelser mellan verksamhet och IT i årliga förvaltningsplaner samt tydligare kontakt- och beslutsvägar mellan verksamhet och IT.
Patientjournal är ett av landstingets mest omfattande förvaltningsobjekt och innehåller IT stöd för landstingets vårdverksamhet, bland annat vårdinformationssystemet Cosmic samt flertalet av de nationella e-hälsotjänsterna som just nu är inne i en expansiv utveckling.
Dina arbetsuppgifter
Som förvaltningsledare för patientjournal ska du driva och koordinera landstingets utveckling och satsningar inom förvaltningsobjektet patientjournal. I dina arbetsuppgifter ingår att ta fram och följa upp förvaltningsplan tillsammans med IT-nära förvaltningsledare och övriga inom förvaltningsorganisationen.
•Bereda beslutsunderlag, koordinera behov, krav och mål på både kort och lång sikt ur ett ledningsperspektiv och ett verksamhets- och användarperspektiv samt
•Planera, prioritera, koordinera och leda aktiviteter utifrån förvaltningsplanen så att uppsatta mål nås.

KVALIFIKATIONER
En förutsättning för att lyckas i uppdraget är att du har god kunskap om landstingets förvaltningsmodell pm3, projektstyrning och projektarbete. Du har relevant akademisk utbildning samt bred erfarenhet från verksamhetsutveckling, projektledning och genomförande av förändringsarbete i allmänhet.
Du ska ha en förmåga att kunna sätta dig in i nya verksamheter, ha ett starkt fokus på resultat, samt ha ett ständigt kund- och kvalitetsfokus. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och hög social kompetens liksom en god förmåga till samverkan med olika intressenter för att nå uppsatta mål. Vi vill att du har ett serviceinriktat och utvecklingsorienterat arbetssätt.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

David Lindeby, Experio Lab
0735-93 28 03
Tomas Edman, Experio Lab
0725-18 84 05
Annett Laurin, enhetschef
054 - 61 41 83
Kjersti Berg Marthinsen, chef staben för verksam
054-61 43 47
Magnus Lindström, teamledare
072-551 57 34
Peter Furster, verksamhetsansvarig
070-361 03 88
Maria Långenberg, ledningsstrateg pm3
054-61 43 31
Johanna Orre, enhetschef sekretariatet
054-61 42 04
Gunilla Lindell, ledningsstrateg
054-61 42 40
Ida Kullgren, enhetschef utvecklingsenheten
054-61 74 67

Sammanfattning

Besöksadress

Landstingshuset Karlstad
None

Postadress

Landstinget i Värmland
Karlstad, 65185

Liknande jobb


16 april 2024

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

15 april 2024