Förvaltningsledare till löneenheten

Arbetsbeskrivning

Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Löneenheten inom Botkyrka kommun är en centraliserad verksamhet och är organiserad under Kommunledningsförvaltningen (KLF), som en av två enheter på HR-avdelningen.
Löneenheten ingår i Kommunledningsförvaltningen och vår verksamhet bedrivs med ett tydligt användar- och kundfokus. Vi är idag 18 medarbetare som befinner oss i ett spännande utvecklingsläge gällande såväl system som arbetssätt, bl.a. med Lean. Detta ställer krav på flexibilitet och en vilja till anpassning hos samtliga medarbetare. Det ger också möjlighet till utveckling och förändrade arbetssätt, som ökar kvalitet och nöjdhet, både för medarbetare och medborgare. Vi producerar ca 93 000 löner per år.


ARBETSUPPGIFTER
Flera större projekt och systeminföranden pågår i kommunen och för Löneenhetens del finns det flera spännande projekt där Förvaltningsledaren har ett synnerligen viktigt uppdrag och ansvar.
Som förvaltningsledare på Löneenheten arbetar du i gränslandet mellan Lön och IT, och du kommer ha en stödjande roll för att hjälpa Löneenheten bli bättre och mer effektiv. I tjänsten ingår att driva och ansvara för flera viktiga projekt där arbetet med bl.a. PM3 modellen är i fokus.
Som förvaltningsledare har du ett överordnat ansvar för Löneenhetens system och samordning av systemgruppens arbete och rapporterar direkt till chefen för Löneenheten.
Du administrerar, planerar och följer upp förvaltningsarbetet av flera system och samordnar arbetet inom ansvarsområdet och med närliggande system, d.v.s. bedriver ett systematiskt kvalitetsarbete.
Kvalifikationer


KVALIFIKATIONER
Vi tror att du som söker är både strukturerad och flexibel i ditt arbete och har god vana av att lösa olika systemproblem och inte vara främmande för utmaningar, inte minst vid systemskiften och konverteringar. Du bör tidigare arbetat enligt Lean. Du är kommunikativ och tar ansvar för helheten i ditt arbete och Löneenhetens uppdrag, i nära samarbete med andra. Allt med användarnas och kundernas ögon i fokus.
Du har en relevant akademisk examen för uppdraget eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
Det är meriterande om du har kunskaper och erfarenhet av förvaltningsstyrning, gärna PM3.
Eftersom arbetet kräver kontakter med interna och externa intressenter och arbetet varierar i komplexitet och storlek är dina personliga egenskaper mycket viktiga. Det ställer krav på din problemlösande analytiska förmåga som gör att du har lätt att se orsak och samband. Du är tydlig, strukturerad, resultatorienterad, kommunikativ som kan motivera, skapa engagemang och delaktighet.


ÖVRIGT
Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationschef Marica Nordwall
08-53061016
Rekryteringskonsult Jonatan Dahl
072-534 91 00
Rekryteringskonsult Lennart Rydén

HR-chef Ingrid wibom
0701859079
HR-specialist Annika Wärnsäter
070-188 69 46
Enhetschef kommunikations- och e-enheten Fredrik Gladh

Caroline Kock
08-50645021
Avdelningschef Sara Wrethed
0761-150196
Kommundirektör Mattias Jansson
08-530 610 00
Biträdande Förvaltningschef Andreas Liljenrud
070-180 56 24

Sammanfattning

Besöksadress

Munkhättevägen 45 TUMBA
None

Postadress

Munkhättevägen 45
Tumba, 14785

Liknande jobb


19 februari 2024

22 januari 2024

Överförmyndarhandläggare

Överförmyndarhandläggare

17 december 2023

Handläggare till överförmyndarnämnden

Handläggare till överförmyndarnämnden

12 december 2023