Förvaltningssekreterare

Arbetsbeskrivning

Olofströms kommun är en av fem kommuner i Blekinge län med cirka 13 000 invånare. Inom kommunens gränser finns över 200 sjöar och i tätorten Olofström möts tre åar, vilket är både unikt och attraktivt. Vatten, sport, kultur, vild natur, mångkultur och teknik är ord som förknippas med Olofströms kommun.

I Olofström jobbar vi efter visionen:

Olofström ska vara en attraktiv plats, där människor, teknik, kultur och natur möts i ett samspel som skapar förutsättningar för såväl utveckling som trygghet och omtanke.

Du kommer att ha en central roll inom förvaltningen med variationsrika såväl krävande som mindre krävande administrativa arbetsuppgifter. Rollen innebär mycket samarbete med politiker och tjänstemän främst inom förvaltningen men även inom kommunen i övrigt.

Du är bl a sekreterare i socialnämnden, socialnämndens arbetsutskott, kommunala pensionärsrådet och Rådet för funktionsstöd, vilket innebär att planera och bereda möten, skriva protokoll samt ansvara för efterarbete i form av beslutsexpediering, publicering av protokoll och information via intranätet. Du kommer också ansvara för förvaltningens diarium, löpande diarieföring, arkivering och ett förvaltningsgripande ansvar för det ärendehanteringssystem som är under införande. Du är också ansvarig för att ge råd och stöd i offentlighet och sekretess, PUL-ansvarig och utvärdering av socialnämndens ledningssystem för kvalitet.

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, samhällsvetenskap, statsvetenskap, kommunikation eller annan likvärdig inriktning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten.

Du ska trivas i rollen som assiterande koordinator. Som person är du självgående, flexibel och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. I ditt arbete är du serviceinriktad, noggran och strukturerad. Eftersom arbetet förutsätter nära samarbete med medarbetare, politiker, de fackliga organisationerna och medborgare ställs det stora krav på din sociala förmåga. Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper.

Erfarenhet av kvalificerad administration och eller/kommunikation är meriterande.

Tjänstsen är en tillsvidaretjänst med inledande 6 månadr provanställning 100 % med s tart så snart som möjligt. Vi tillämpar löpande rekrytering under ansökningsperioden. Skicka gärna in din ansökan omgående.
Tjänsten tillsätts med beskrivet grundinnehåll under förutsättnig att inte andra politiska beslut fattas.

Olofströms kommun tillämpar drogtest innan beslut om anställning.

Upplysningar: Thomas Svensson, socialchef , tel 0454-93198

Övrigt: För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan ditalt enligt hänvisning och inte i pappersformat.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Olofströms kommun 1060
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 17 oktober 2013

Liknande jobb


Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

19 februari 2024

26 januari 2024