Förvaltningssekreterare på Arbete och Försörjning

Arbetsbeskrivning

Genom engagemang, nyskapande och allas lika värde arbetar vi tillsammans för att Eslöv ska vara Skånes bästa kommun att bo och verka i år 2025. I linje med vår vision är det viktigt för oss att våra medarbetare är delaktiga, engagerade, trivs och utvecklas. Nio av tio medarbetare upplever sitt arbete som meningsfullt och känner stolthet över att arbeta i Eslövs kommun.

Välkommen att bli en av oss!


Arbete och Försörjning arbetar för medborgarnas möjlighet till försörjning och kontakt med arbetsmarknaden. Förvaltningen arbetar med utbildningar, praktik, arbetsmarknadsåtgärder och integration samt ansvarar för den del av socialtjänsten som rör försörjningsstöd. Arbete och Försörjning har ett nära samarbete med bland annat Arbetsförmedlingen och Vuxenutbildningen.

Vill du arbeta i en politiskt styrd organisation med många intressanta frågor? Vill du arbeta nära dem som leder vår organisation? Då kan du vara den vi söker.
Du kommer att ingå i bemanningen för administration på förvaltningen för Arbete och Försörjning. På förvaltningen finns även tre enheter med varsin enhetschef. Din närmaste chef blir förvaltningschefen.




ARBETSUPPGIFTER
Dina främsta arbetsuppgifter är att ge administrativt stöd till förvaltningschefen men även att vara ett administrativt stöd till hela förvaltningen.

Exempel på arbetsuppgifter är:
skriva och registrera/diarieföra olika typer av protokoll, eftersökning av statliga bidrag, Treservahantering, utredningar på uppdrag av nämnd, ansvara för dokumenthanteringsplan, platinaregistrering, avtalshantering mm.

På förvaltningen samarbetar vi om flera olika arbetsuppgifter och täcker upp för varandra.


KVALIFIKATIONER
Du ska ha en högskoleutbildning med inriktning mot offentlig förvaltning - rättsvetenskap/statsvetenskap - eller annan högskoleutbildning med systemförvaltning som bedöms vara lämplig.

Arbetet förutsätter att du har ett strukturerat arbetssätt, att du är noggrann och att du kan vara flexibel med en god förmåga att samarbeta.

Du måste dessutom kunna arbeta självständigt och ta stort ansvar för arbetsuppgifterna. Ett krav är att du har några års erfarenhet av offentlig verksamhet och gärna erfarenhet av verksamhet med myndighetsutövning.

Goda datakunskaper är nödvändigt och du ska vara väl insatt i de regelverk som styr nämndadministration och dokumenthantering.

Erfarenhet av fackligt arbete är en merit.


ÖVRIGT
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma Recruit 0771-10 10 29.

Inför rekryteringsarbetet har Eslövs kommun tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Josef Johansson
0413 - 620 90
Jasmin Safic
0413-62407
Kristina Johansson
0413-622 88
Förvaltningschef Josef Johansson
0413 - 620 90
SSR Carsten Nilsson
0413 - 624 85
Vision Kristina Johansson
0413-622 88
Enhetschef Lisbet Hjort
0413-62554
SSR Jasmin Safic
0413-62407
Enhetschef Lisbet Hjort
0413-62554
Tf. Enhetschef Una-Karin Lundberg
0733-03 97 12

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eslövs kommun, Arbete och Försörjning ESLÖV
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Individuell lönesättning
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller efter överenskommelse.
  • Publicerat: 20 januari 2017

Besöksadress

24180
None

Postadress

None
ESLÖV, 24180

Liknande jobb


Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

19 februari 2024

26 januari 2024