Förvaltningssekreterare/Registrator till Ledningskontoret

Förvaltningssekreterare/Registrator till Ledningskontoret

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi är utsedda till modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg.



Hos Ledningskontoret samlas förvaltningens olika stabsfunktioner som alla har i uppdrag att stötta chefer och medarbetare i våra verksamheter.

Gemensamt ska vi skapa bästa tänkbara förutsättningar för att förvaltningen ska kunna möta våra kunder och Karlstadsborna på bästa sätt.

Beskrivning
Då vår nuvarande förvaltningssekreterare/registrator kommer att gå på föräldraledighet söker vi nu en vikarie till vårt ledningskontor hos Vård- och omsorgsförvaltningen. Vi erbjuder en trevlig arbetsplats med cirka 40 medarbetare som sitter i centrala lokaler i Karlstad.

Rollen innebär att du har en viktig serviceroll både internt och externt. Du är en grundläggande kugge i den demokratiska processen gällande offentlighet, insyn och allmänna handlingar.
Organisatoriskt kommer du att tillhöra kommunikationsstaben som ansvarar för kommunikation, diarium, nämndadministration och säkerhet tillsammans med sex andra medarbetare.

Arbetsuppgifter
- Diarieföring, för detta används dokument- och ärendehanteringssystemet Lex
- Utlämnande av handlingar
- Posthantering
- Skriva lättbegriplig och kortfattad information om nämndens beslut
- Sekreterare i vissa möten och administrativt stöd
- Arkivansvar
- Ge service, stöd, och råd till ledningskontorets medarbetare

Kvalifikationer
Vi söker dig med akademisk utbildning, gymnasial utbildning eller motsvarande utbildning inom registratur och/eller arkiv- och informationshantering som vi bedömer likvärdig. Vi söker dig som tidigare erfarenhet från att ha arbetat som förvaltningssekreterare/registrator i offentlig sektor och därmed har god kännedom av de lagar som styr vår verksamhet. 

För att lyckas hos oss krävs en förmåga att kunna prioritera arbetsuppgifter, strukturerad, noggrann, kvalitetsmedveten och har en god samarbetsförmåga.

Dessutom hittar du snabbt lösningar om ett problem uppstår och arbetar på ett prestigelöst sätt när du samarbetar med andra för att nå de gemensamma målen.

I tjänsten ingår det att kommunicera och skriva handlingar vilket innebär att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift. Du behöver ha mycket god datorvana då mycket av arbetet sker i olika IT-system samt Office 365. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vad erbjuder Karlstad kommun?

Du har som anställd i koncernen Karlstads kommun en rad förmåner. Du kan bland annat hyra kommunens stuga i Sälen eller bo på Sunna semesteranläggning på Tjörn till ett bra pris. Möjligheten finns även till bruttolöneavdrag för personalbil, personalcykel samt löneväxling till pension. Kommunens eget friskvårdscenter Haga Motion, är öppet för alla anställda i koncernen. Här finns bland annat styrketräning, spinning, gympa, cirkelträning samt massage. Koncernens friskvårdsbidrag finns att nyttja via Epassi samt att du som anställd erbjuds möjlighet att delta i olika motionslopp inom kommunen.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 november 2022
  • Ansök senast: 20 november 2022

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


Registrator

Registrator

31 oktober 2024

29 oktober 2024

25 oktober 2024

Registratorer (2 st)

Registratorer (2 st)

15 oktober 2024