Foyen Advokatfirma söker Kontorssupport med IT kunskaper

Arbetsbeskrivning

Vi är en advokatfirma som redan vid starten 1987 mejslade ut tre grundpelare för verksamheten: branschfokus, affärsförståelse samt en absolut spetskompetens inom relevanta rättsområden för våra branscher och det har fallit väl ut. Vi är idag ca 80 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Falun. Våra huvudområden är bygg- och fastighetsbranschen, teknikintensiv industri, gruv- och skogsnäring, offentliga affärer, energisektorn, miljöområdet samt branschöverskridande affärsjuridik.



Till vårt kontor i Stockholm behöver vi nu stärka upp med en kvalificerad Kontorssupport på heltid till vårt affärsstöd. Arbetsuppgifterna innefattar löpande skötsel och support av IT, telefoni, lokaler, maskiner och inventarier för vårt Stockholmskontor. Det innebär att ha direktkontakt med berörda leverantörer i frågor som rör den löpande driften, att snabbt och effektivt se till att kontorets alla utrymmen fungerar som tänkt, ha översyn av maskinell utrustning, sköta kontorets inventarier vilket ibland kan innebära tunga lyft, avhjälpa fel med datorer och telefoner samt ha huvudansvar för arkivering av avslutade ärenden och sköta posten etc.

Du som söker är en lagspelare med hög servicekänsla och har goda kunskaper i svenska språket och i Officepaketet samt har en hög datamognad och är praktiskt- och tekniskt lagd. Du har fullständig gymnasieutbildning, helst med teknisk inriktning och gärna eftergymnasial-/yrkesutbildning inom IT och teknik. Även önskvärt att du har tidigare erfarenhet av arbete som Vaktmästare, Kontorssupport eller liknande roller samtidigt som praktiska IT kunskaper är meriterande.

En förutsättning för att lyckas i tjänsten, då kontorsservicerollen är sådan att omgivningen vill ha hjälp omedelbart, är att man är strukturerad och planerar sitt eget arbete, är stresstålig och kan bibehålla ett gott humör trots att alla drar i en samtidigt. Arbetet ställer höga krav på prestigelöshet och professionalism varför stor vikt kommer att läggas vid din personlighet. Vi erbjuder en trevlig arbetsmiljö där det är viktigt att man skall trivas och även kunna kombinera ett stimulerande arbete med fritid och familjeliv.

Tillträde augusti/september eller enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan med bifogat CV och betyg senast den 26 juni. För att få en jämnare könsfördelning i affärsstödet ser vi gärna manliga sökanden. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så tveka inte med att skicka din ansökan.

Arbetstider och omfattning
Heltid, 40 h/veckan. Fasta arbetstider kl.08.00 - 17.00, med 1 h lunch.

Ersättning Enligt överenskommelse

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Foyen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Marknadsmässig
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 5 juni 2015

Besöksadress

Regeringsgatan 52
None

Postadress

Regeringsgatan 52
Stockholm, 10389

Liknande jobb


Vaktmästare/Verksamhetsstöd

Vaktmästare/Verksamhetsstöd

3 maj 2024

Vaktmästare, vikariat

24 april 2024

23 april 2024