Framåt och driven Ekonomi/Löneassistent

Arbetsbeskrivning

Företaget grundades 1997 och har idag drygt 190 anställda med en omsättning på ca 200 MSEK.De närmaste åren räknar vi med en fortsatt kraftig tillväxt.Företaget är idag etablerat i Göteborg, Stockholmsregionen och i västra Skåne.Genom att ifrågasätta vedertagna metoder och angreppssätt lyckas företaget kontinuerligt ta marknadsandelar, växa och vara lönsamt. Vi är ett företag i tillväxt och förändring är en naturlig del av vår vardag.Vi tror att Du som person har förmåga och vilja att stå för kontinuitet och ordning och reda i den miljön.I din roll som ekonomi och löneassistent kommer Du att arbeta med löpande redovisning, fakturering, vara ansvarig för kund- och leverantörsreskontran samt vara delaktig i löneadministrationen. KVALIFIKATIONER * Gymnasieekonom eller annan ekonomisk utbildning * Du bör ha grundläggande kunskaper inom redovisning och gärna ha jobbat något år på mindre eller medelstort bolag, alternativt redovisningsbyrå.* Viss erfarenhet av löneadministration * Goda kunskaper i Excel * Erfarenhet av VISMA och/eller HOGIA Lön är meriterande [ ARBETSUPPGIFTER * Löpande redovisning * Kund- och leverantörsreskontra * Löneadministration * Avstämningar Som person är Du strukturerad och noggrann samt tycker om att ge det lilla extra.Att hålla deadlines och hugga i där det behövs är en självklarhet för dig.Du är van vid högt tempo och att hålla många bollar i luften.Du kommer att agera spindeln i nätet och har lätt för att hålla fokus i en ombytlig miljö.Om du tidigare har arbetet i kontorslandskap och trivs med detta är det en fördel. Vår framgång grundar sig på nöjda kunder och eftersom vi är ett tjänsteföretag går vägen dit via nöjda medarbetare.Vi månar om din utveckling, stimulans och framgång och erbjuder dig som medarbetare en attraktiv arbetsmiljö, utvecklingsmöjligheter och många duktiga kollegor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fahim Farouq
073 514 44 75
Maria Bonerud Zettergren
0709 – 223 270
Caroline Uhlin, Projektledare Marknad
caroline.uhlin@erikolsson.se
Anna Lindström
070-723 82 50
Rekryteringsansvarig Maria Bonerud Zettergren
0709 – 223 270
Kontorschef Leo Johansson
0733-47 63 20
HR-Chef Caroline Pedersen
08-55551300
Chef Mäklarservice Fahim Farouq
073 514 44 75
Teamledare Säljstöd Anna Lindström
070-723 82 50
VD Erik Olsson
070 760 66 00 eller erik.olsson@erikolsson.se

Sammanfattning

Besöksadress

Järnåkravägen 3 22225 Lund
None

Postadress

Sveavägen 147
Stockholm, 11346

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024