Framtida chef för våra vuxen-verksamheter i Stockholm 

Framtida chef för våra vuxen-verksamheter i Stockholm 

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och driva samt utveckla ett av våra boenden? Samtidigt som du dagligen arbetar med att ge människor ett bra liv? Nu finns det möjlighet för dig att söka tjänsten som verksamhetschef för ett av Humanas LSS-boende i Stockholm. I rollen kommer du tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.  



Om tjänsten  

Vi söker nu två verksamhetschefer. I tjänsten som verksamhetschef kommer du att ansvara för 2 av våra LSS gruppbostäder beläget i Stockholmsområdet. Målgruppen på boendet är personer inom personkrets 1, vilket omfattar personer med utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd. Vi har tät bemanning vilket stärker vår verksamhet att ta placeringar där individen har en grav funktionsnedsättning i kombination med andra diagnoser, till exempel problemskapande beteende, som behöver både avskildhet, tät bemanning och en socialt utvecklande miljö.   



Som verksamhetschef kommer du att leda och utveckla verksamheten som du ansvarar för. Att ha personalansvaret för verksamheten kommer att vara en stor del av ditt arbete och du kommer framförallt att arbeta med att skapa engagemang och delaktighet samt finnas där för stöd till din personal.   

  

I rollen som verksamhetschef kommer du huvudsakligen att arbeta med:  

- Ansvara för boendets dagliga drift, personal och ekonomi  

- Driva utvecklingsarbete kopplat till verksamheten  



Till din hjälp i rollen som verksamhetschef har du en rad olika stödfunktioner som t ex HR, Kvalitet och Metod, Ekonomi, Fastighet, IT och Hälso & Sjukvårdspersonal. Du kommer att ingå i områdets ledningsgrupp tillsammans med regionchef och övriga verksamhetschefer. För oss är det viktigt att jobba tillsammans hjälpa och inspirera varandra.    



Vem är du?  

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi utgår från Humanas ledarskapsprofil vid rekrytering av nya chefer.   

Du är en lyhörd och tydlig ledare som skapar engagemang genom ett närvarande ledarskap. Till detta är du en handlingskraftig och resultatorienterad lagspelare med god självkännedom. Du har en god kommunikativ förmåga där du har lätt för att skapa och vidhålla kontakter. Du har goda administrativa färdigheter och har erfarenhet av ekonomisk uppföljning.  

   

För denna tjänst krävs det att du har:   

- Minst 2 års erfarenhet av arbete med målgruppen 

- Relevant högskole- eller universitetsutbildning  

- B körkort.  

  

Det är även meriterande om du har:    

- Erfarenhet av att ha drivit ett förändringsarbete.   



Övrigt

Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tillsvidareanställning, Heltid / Dagtid, vi tillämpar sex månaders provanställning  

Lön: Enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.  

Tillträde: Enligt överenskommelse.  



Vad händer nu? 

Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Under rekryteringsprocessen kan du komma att få genomgå telefonintervjuer, tester, kompetensbaserade intervjuer samt eventuellt arbetsprov. 

 

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Ulrika Bergqvist via mail ulrika.bergqvist@humana.se 

 

Välkommen med din ansökan!   



Att jobba på Humana 

På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Vi satsar på kompetensutveckling för våra chefer genom bland annat mentorprogram, ledarträffar, ledarutvecklingsprogram samt Humanas digitala lärportal Humana Academy.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2024
  • Ansök senast: 1 mars 2024

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


Biträdande enhetschef till gruppbostäder på Kungsholmen

Biträdande enhetschef till gruppbostäder på Kungsholmen

26 april 2024

Enhetschef till nyöppnat korttidsboende i Göteborgs stad

Enhetschef till nyöppnat korttidsboende i Göteborgs stad

26 april 2024

26 april 2024