Fransktalande supporttekniker

Fransktalande supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vi söker en fransktalande supportekniker med goda kunskaper i franska språket till ett uppdrag hos en ledande aktör inom bilbranschen i Västra Frölunda. En perfekt möjlighet för dig som vill utvecklas inom IT, vill underhålla din franska och engelska och samtidigt hjälpa svensktalande användare. Du kommer att vara en del av en dynamisk IT-miljö och arbeta tillsammans med mycket trevliga och hjälpsamma kollegor.
 

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

Som 1st line supporttekniker kommer du att ha den första viktiga kontakten med användaren via telefon eller ärendehanteringssystem. Du kommer att vara en del av ett glatt IT-gäng som förutom 1st line består av Backoffice/2nd line, onsite, projekledning, utveckling, drift, projektledning och IT-säkerhet.

 

Dina arbetsuppgifter består exempelvis av:


- Hantera inkommande supportärenden via telefon och ärendehanteringssystem från användare i Sverige, Norge, Belgien och Luxemburg
- Eskalera ärenden till rätt IT-gruppering
- Samarbeta med andra avdelningar, inklusive Backoffice/2nd line och driftavdelningen


För att lyckas i rollen kommer du att få en gedigen introduktion, ges möjlighet till vidareutbildning internt och löpande få stöttning från din närmaste chef och dina kollegor. 


Du kommer arbeta enligt ett rullande schema, mellan kl. 6.30-18.00.

Din profil och kvalifikationen

 


- Talar flytande franska, svenska och engelska
- Erfarenhet av kundservice och är därmed serviceinriktad som person
- Ett IT-intresse och en vilja att lära och utvecklas IT, alternativt utbildning/arbetslivserfarenhet inom IT
- En god kommunikationsförmåga, kan situationanpassa kommunikation efter mottagarens kunskapsnivå
- En mycket god problemlösningsförmåga        


 

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.
 

Urval görs löpande så välkommen att registrera din ansökan redan idag!
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
 
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med över 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Alicia Mattsson
+46734159393
Alicia.Mattsson@centric.eu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CENTRIC
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 21 februari 2024
  • Ansök senast: 21 maj 2024

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024