Fritidspedagog

Fritidspedagog

Arbetsbeskrivning

Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.

I Huddinge kommuns förskolor och skolor drivs vi av att skapa lärande för livet. Här får du som medarbetare utrymme att utvecklas genom att ta del av andras, och dela med dig av dina egna, erfarenheter och kunskaper. För vår övertygelse är att ju mer vi delar med oss av våra kompetenser, desto mer utrymme skapar vi för alla, såväl medarbetare som våra barn och elever, att växa.

Läs mer om Huddinge pedagogiska plattform http://www.pedagoghuddinge.se/projekt-och-utveckling/pedagogisk-plattform/

Om arbetsplatsen
Rosenhills SU-grupper har ambitionen att bli ett kunskapscentrum för lärande utifrån ett specialpedagogiskt fokus - vill du vara en del av detta?
På Rosenhill lär, utvecklar och lyfter vi de barn som har stora utmaningar med sig i livet. Vi är en arbetsplats som är specialiserad på att möta barn i behov av särskilt stöd. Våra särskilda kommungemensamma undervisningsgrupper (SU-grupper) är Boken åk 1-6, Eken åk 1-6 och Lönnen åk 7-9. Gemensamt för alla elever är att de är i behov av särskilt stöd.



-

Arbetsuppgifter
Våra särskilda undervisningsgrupper tar emot elever som är i behov av särskilt stöd och av olika skäl har svårt att tillgodogöra sig undervisningen på sin hemskola, det kan vara av olika anledningar. Eleverna som går i våra särskilda undervisningsgrupper är i behov av en mindre verksamhet och stöd som på ett minutiöst sätt är anpassat för varje enskild individ.
Som pedagog ingår du i olika arbetslag bestående av lärare, specialpedagog, talpedagog och resurspedagoger, personaltätheten är hög. För att vi ska lyckas krävs ett prestigelöst samarbete mellan alla pedagoger. Verksamheten ska utgå från beprövad erfarenhet och forskningsbaserade metoder för att skapa ett optimalt lärande och hålla hög kvalité. Fortbildning och handledning sker kontinuerligt. Som pedagog stöttar du läraren under skoldagen, arbetar med det sociala på raster, lunch mm. Du arbetar både skoltid och fritidstid och tillhör därav flera olika arbetslag.

Din profil
Vi söker nu en fritidspedagog med erfarenhet av arbete i en mindre undervisningsgrupp för elever i behov av särskilt stöd i grundskolan. Du har goda IT-kunskaper och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Som person är du trygg och har ett lågaffektivt förhållningssätt. Du är tydlig, lyhörd och van att anpassa ditt sätt att kommunicera efter rådande situation. Du är positiv, flexibel och lösningsfokuserad. Du ser möjligheter och potential i varje individ och har förmåga att stå stabilt när konflikter uppstår. Du arbetar strukturerat och har förmågan att reflektera och omvärdera för att utveckla och utvecklas, att hålla sig a jour med aktuell relevant forskning är naturligt för dig. Du har ett situationsanpassat arbetssätt och ett prestigelöst förhållningssätt, är ansvarsfull och har en stor portion tålamod. Du har lätt för att samarbeta, både med kollegor och föräldrar och bidrar med arbetsglädje och kreativitet.
Meriterande är erfarenhet av arbete med elever med diagnoser som t.ex språkstörning eller NPF samt utbildning inom detta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner

Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huddinge kommun
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2020
  • Ansök senast: 30 mars 2020

Liknande jobb


Fritidspedagog

Fritidspedagog

15 april 2024

12 april 2024