FRONT OFFICE AGENT SÖKES TILL VÄRLDSLEDANDE, INTERNATIONELLT BOLAG!

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att ge god kundservice och vill utvecklas i din yrkesroll tillsammans med dina kollegor? Gillar du tempo och söker en varierande tjänst med goda interna utvecklingsmöjligheter? Vi söker nu en Front Office Agent som vill ingå i ett nordiskt team på ett världsledande företag! Låter det här som något för dig? Startdatum för tjänsten är omgående, så tveka inte utan skicka din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Henkels räkning en Front Office Agent till deras division Adhesives Technologies (lim, tätning och ytbehandling), som vill jobba mot den svenska marknaden. Henkel är ett globalt företag med marknadsledande varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Bolaget är verksamt inom tre affärsområden. Förutom Adhesives Technologies är det Laundry & Home Care samt Beauty Care. Du kommer snabbt märka att ingen dag är den andra lik vilket gör att rollen passar dig som tycker om att hantera flertalet parallella projekt men där det finns tydliga processbeskrivningar för vad du förväntas göra i din roll som Front Office Agent.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Henkels önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Henkel. Uppdraget löper fram till 30/11.

ARBETSUPPGIFTER
I din roll som Front Office Agent på Henkel, kommer du att ha en varierande och ansvarsfull roll i bolaget. Du ansvarar för hanteringen av inkommande samtal samt inkommande orders via fax och mail. Vidare ska du ansvara för leveransuppföljningar och hantera kundärenden så som reklamationer i affärssystemet SAP.

Arbetet innebär att du arbetar proaktivt med dina kunder genom att delge viktig information gällande orderstatus. Du behöver därför samarbeta med andra inom bolaget för att kunna utföra ditt arbete. I detalj innebär det att du bland annat kommer att ha nära kontakt med backoffice och säljteamet samt supportera ekonomiteamet för att säkerställa leveransen till kunderna.

Du förväntas leverera förstklassig service så att alla kunder känner sig väl omhändertagna. För att du ska få alla förutsättningar för att lyckas i din roll har Henkel ett väl utarbetat introduktionspaket. Då du kommer att arbeta mot den svenska marknaden behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift, utöver det är kunskaper i annat nordisk språk meriterande.

VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som....

• Har tidigare erfarenhet från serviceyrket och brinner för att ständigt ge förstklassig service.
• Har god datorvana och känner dig bekväm i Microsoft Office-paketet.
• Behärskar engelska väl i tal och skrift då detta är koncernspråket.

För denna tjänst kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av affärssystemet SAP men det är inget krav för tjänsten. Som person ser vi gärna att du är positiv, självgående, strukturerad och sätter kunden i fokus. Du tycker om att vara ”spindeln i nätet” samt har inställningen att problem är till för att lösas. För att trivas på Henkel tycker du om att arbeta i ett storbolag, du är flexibel som person och har lätt för att anpassa dig till en bransch och ett företag i en föränderlig miljö. För dig som person är det viktigt att ha roligt på arbetsplatsen och att du trivs med att ingå i ett team där din arbetsinsats är viktig för att teamet ska lyckas.

ÖVRIG INFORMATION

• Start: Omgående eller enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid, till och med 30/11
• Placering: Alvik

INFORMATION OM FÖRETAGET
Henkel är ett globalt företag med marknadsledande varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel är verksamt inom tre affärsområden – hushållsprodukter, kosmetik- och hygienprodukter samt lim, tätning och ytbehandling. Under 2016 hade Henkel-koncernen en omsättning på 18,7 miljarder euro och en vinst på 3,172 miljarder euro. Henkel Norden har ca 400 medarbetare i de fyra nordiska länderna och omsatte 208 miljoner euro under 2016.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid 08.00-17.00
  • Publicerat: 12 juli 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024

15 april 2024