Garantiadministratör till Mörby Centrum

Garantiadministratör till Mörby Centrum

Arbetsbeskrivning

Vi söker en garantiadministratör med erfarenhet av reklamationer och garantiärenden mot återförsäljare. Du kommer att arbeta i en bred administrativ roll där du har stor nytta av att ha arbetat både inom kundtjänst och på en ekonomiavdelning.



Arbetsuppgifter

I rollen som garantisupport kommer du att fokusera på att hantera och gå igenom återförsäljarnas fakturor och garantianspråk. Du kommer även att ta emot inkommande samtal från kunder angående reklamationer samt att du kommer ha löpande kontakt med återförsäljare för att diskutera och godkänna deras anspråk. I arbetsuppgifterna ingår även annan administration runt garantier såsom dokumentation i systemet och kontakt med fabriker och servicepartners.

Arbetsuppgifter som ingår är bland annat:

- Hantering och genomgång av återförsäljarnas (ÅF) fakturor och garantianspråk, kontrollera timdebiteringar, restider, maskiner, installationsdatum, reservdelar löpande kontakt med ÅF

- Lägga reservdelsordrar

- Lägga returer

- Backlogg, reservdelar som inte blivit skickade

- Godkänna återförsäljarnas anspråk enligt givna riktlinjer

- Nära samarbete med ekonomiavdelning (därför är det viktigt att du ha en förståelse inom ekonomi)

- Notera alla garantianspråk + fakturanumret i interna kundregister

- Rapportera garantianspråk till fabriken utomlands

- Övrig administration kommer att förekomma gällande garantiärenden

I rollen ingår även att se över och löpande förbättra rutiner och processer. Du kommer att arbeta nära ekonomiavdelningen på företaget. Vår kund arbetar i affärssystemet SAP.

Vår kund sitter i fina lokaler i Mörby Centrum, nära goda kommunikationer. Idag arbetar vår kund ungefär 3 dagar på kontoret och 2 dagar på distans.

Du kommer jobba i ett team på ca 8 personer med olika ansvarsområden.

Vår kund är i en transformationsresa och har påbörjat en resa med att digitalisera många delar. Många av processerna och rutinerna i garantigruppen men även i övriga avdelningar är under ständig förändring för att vår kund vill arbeta mer effektivt och göra kundupplevelsen så bra som möjligt.

Kvalifikationer

Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av garantiadministration, reklamationer eller andra närliggande administrativa arbetsuppgifter. Du behöver tycka om att arbeta administrativt med inslag av utredningar. Det är en komplex roll där du navigerar mellan många olika system samtidigt som du hanterar kunden i telefon.

Vidare behöver du ha:

- God kunskap i svenska och engelska i både tal och skrift

- Ekonomiförståelse (debit/kredit)

- Behärska Office 365

- IT-vana och kunna manövrera i olika system samtidigt

- SAP-kunskap är meriterane



Personliga egenskaper

Vi ser att du som söker rollen älskar att ge service, du tycker om att arbeta strukturerat och du är van att hantera många ärenden samtidigt. Du är vidare analytisk och duktig på att prioritera. Du gillar ordning och reda. Du är serviceorienterad och gör alltid det lilla extra för att era kunder ska få de bästa tänkbara förutsättningarna. Du driver ärenden tills du har all info du behöver för att lösa kundens problem/frågor. Sist men inte minst är du social, positiv och prestigelös. Det är meriterande om du har ett tekniskt intresse men inget krav.



Mer om tjänsten

- Tillsättning: omgående

- Omfattning: heltid

- Arbetstider: Måndag-torsdag 08- 16:30- Fredagar 08:00-16:00

- Placering: Mörby Centrum

- Uppdraget är ett konsultuppdrag på 1 år med möjlighet till förlängning och du kommer att bli anställd hos oss på Andara Group

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår Konsultchef Ellinore Pereira på Ellinore.pereira@andaragroup.se Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Varför jobba på Andara Professionals?

Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.

Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.

Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 augusti 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Liknande jobb


19 april 2024

Reklamationshantering

11 april 2024

13 mars 2024

5 mars 2024