Garantihandläggare sökes till Volkswagen Group i Södertälje

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

Arbetar du eller har du arbetat med bilar de senaste åren och har dessutom kunskaper i garantihandläggning och materialhantering? - Då kan detta vara arbetet för dig. Som Garantihandläggare kommer du att ge support till återförsäljare i olika garantifrågor.

Du kommer att arbeta med att ge support i garantiärende via telefon och elektronisk kontakt för auktoriserade återförsäljare och hantera materialflöden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är bland annat att;

- Ge support till Servicepartner vid frågeställningar i reklamationshantering
- Kontrollera att återförsäljarstandards efterlevs och ge support i detta.
- Ge support på förhandsgodkännanden och garantireklamationer.
- Dokumentera ärenden i avsedda system.
- Utföra material- och ankomstkontroll.

Du kommer att arbeta i ett team bestående av duktiga medarbetare som supporterar alla auktoriserade återförsäljare.




Om företaget

"Volkswagen är den svenska generalagenten för Volkswagen, Skoda, Audi, SEAT, Volkswagen Transportbilar, Porsche och Europcar.
Vi importerar varumärkenas produkter. Tillsammans med de auktoriserade återförsäljarna och serviceparterna marknadsför vi varumärkena, deras produkter och tjänster i Sverige. Vi förvaltar och utvecklar en väl utspridd auktoriserad försäljnings- och eftermarknadsorganisation så att de levererar och efterlever tillverkarnas kvalitetskrav och garantier."

Din profil

Vi söker dig som har kunskaper i garantihantering inom fordonsbranschen och också gärna har kunskaper i reservdelar och serviceteknik. Du har minst 3-årigt fordonstekniskt gymnasium eller liknande. Du har god PC- och systemvana och tidigare erfarenheter från SAGA2 och ELSA är meriterande. Vi ser gärna att du några års erfarenhet av liknande roller och är duktig på att uttrycka dig väl i skrift på både svenska och engelska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och som person är du en självständig teamspelare med hög social kompetens. Du är noggrann, effektiv och har en positiv grundsyn.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Anna Magnusson på telefon 076- 869 30 48 alt. anna@2complete.se





Om 2Complete

2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi tillsätter tjänster inom hela tjänstemannaområdet från juniora tjänster till chefer- och specialister.

2Complete är auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Carlson

Joel Claeson

Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström

Caroline Lüning

Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 28 december 2016

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


Garantihandläggare

15 mars 2024

Warranty Manager

Warranty Manager

22 februari 2024

11 januari 2024