Gillar du IT, popcorn och film?

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av IT och sugen på ett meriterande jobb vid sidan av dina studier? Vill du få in foten på ett framgångsrikt företag? Då är tjänsten som Service Desk-medarbetare hos NCG någonting för dig!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Nordic Cinema Group’s (NCG) räkning dig som studerar och vill arbeta extra på kvällar och helger som Service Desk medarbetare. Just nu söker vi dig som vill starta din karriär på ett stort häftigt företag och sitta centralt på NCG’s huvudkontor som ligger i Gamla Filmstaden Råsunda i fräscha lokaler. Du kommer bli en del av konsultpoolen på NCG som består av fem studenter från Academic Work. Din närmsta chef beskriver teamet som ett härligt gäng som kommer bra överens med varandra. Vidare är stämningen på kontoret lättsam och har ett öppet klimat.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och NCG’s önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic
Work.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos NCG. Uppdraget är initalt 4 månader men det finns goda chanser till förlängning.

ARBETSUPPGIFTER
Som ny medarbetare på kontoret kommer du få en gedigen introduktion dina första dagar av mer seniora kollegor. Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av att hjälpa medarbetare ute på biograferna som kontaktar NCG med olika typer av ärenden och frågor via telefon och mail. Service Desk ansvarar också för supporten av SF Bio:s affärssystem (webb, appar, biljettautomater och kassor) samt all försäljningsutrustning såsom biljettautomater. Service Desk hanterar även förvaltningsärenden, mindre systemändringar samt systemrelaterade incidenter.

Du kommer till exempel att:
* Supportera medarbetare med IT-relaterade frågor med hjälp av interna system


* Göra enklare felsökningar kring exempelvis hårdvaruutrustningar
* Sätta dig in i incidentprocesserna och medverka i informationsförmedling samt bidra till sammanställning av rapporter


Denna tjänst passar dig som gillar att ha mycket kontakt med andra människor och vill få chansen att utveckla dina IT-kunskaper i ett stort växande företag. Du kommer också som Service Desk medarbetare få chansen att lära dig mer om affärssystem genom utbildningar på plats av mer seniora kollegor. Detta är också en tjänst för dig som vill arbeta i ett öppet klimat där du får ta mycket eget ansvar.

VI SÖKER DIG SOM
* Studerar eftergymnasial utbildning och har minst 1 år kvar av dina studier


* Har ett stort teknikintresse och kan motivera detta i din ansökan
* Talar och skriver obehindrat i svenska samt engelska


Det är starkt meriterande om du som söker har erfarenhet av att ha jobbat med mail och telefon som arbetsverktyg och/eller i en teknisk roll tidigare, exempelvis i en Service Desk, Help Desk eller support – detta är dock inget krav!

Som person är du stresstålig, har en god problemlösningsförmåga och arbetar strukturerat då du kommer arbeta med att lösa och strukturera upp olika ärenden som inkommer. För att trivas i rollen och kommer arbeta med att stötta och hjälpa andra människor är du serviceinriktad, flexibel och kommunikativ.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Ca 10 timmar/veckan, uppdraget pågår 4 månader med goda möjligheter till förlängning.
* Placering: Solna
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.


* Som deltidskonsult på Academic Work blir du en del av vårt konsultnätverk och har för varje uppdrag en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod. Konsultchefens uppgift är att säkerställa att du trivs på din arbetsplats men också att du utvecklas och vi arbetar aktivt för att kunna hjälpa dig vidare mot spännande tjänster såväl under din studietid som efter din examen.


SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
NCG är den största biografen i Norden och Baltikum, med mer än 100 års erfarenhet av att hantera och kultivera biografupplevelsen. Nordic Cinema Group bildades 2013, och alla aktiviteter bedrivs lokalt på sex marknader med starka varumärken; SF Bio i Sverige, SF Kino i Norge, Finnko i Finland och Forum Cinemas i Estland, Lettland samt Lituaen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt avtal
  • 4 månader med chans till förlägning Kvällar och helger
  • Publicerat: 18 augusti 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

9 maj 2024

Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

8 maj 2024