Gillar du variation i ditt arbete? Bli Supporttekniker hos Extenda

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort tekniskt intresse och erfarenhet av teknisk support? Vill du utvecklas i din roll och ta mer ansvar i ett stort internationellt företag? Hos Extenda får du nya kontaktytor och chansen att verkligen ta ansvar och bredda din kompetens. Tycker du om att ha en varierat arbete med både interna och externa kontakter kan du vara rätt person för denna roll. Sök tjänsten idag då urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Extenda är en av världens ledande leverantörer av POS-retaillösningar som ger innovation och enkelhet till butiker, vilket gör att de kan erbjuda sina kunder en världsklassupplevelse. Extenda-produktserien stödjer försäljning med omni-kanallösningar som POS-terminaler, självskanning, mobil POS och e-handelsintegrationer. Det finns över 35 000 Extenda POS och mobila POS-terminaler i över 30 länder runt om i världen. I sitt hemland i Sverige behandlas över 75% av alla detaljhandelstransaktioner genom Extendas lösningar.

?Academic Work söker för Extendas räkning en supporttekniker som kommer att supportera företagets medarbetare både remote men även på plats i Stockholms kontoret. På det centrala kontoret i Stockholm sitter 70 av dina 250 blivande kollegor och väntar på dig.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Extendas önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Extenda.

ARBETSUPPGIFTER
Som supporttekniker på Extenda kommer du i kontakt med ärenden av varierande karaktär. Du kommer att stötta kollegor och externa kunder med IT-relaterade problem som bland annat berör Active Directory, Office 365, nätverk och klienter. Du kommer även vara kollegornas ”Go To Guy” när det kommer till interna IT-relaterade problem inom ditt område. I ditt arbeta ingår även att stötta i processer som rör Dev Ops, Continuous Delivery och Continuous Development.

I rollen kommer du exempelvis att:


* Agera på inkommande ärenden i First Line supporten
* Hjälpa och stötta kunder Onsite i olika testmiljöer
* Arbeta med kundernas infrastruktur


Tjänsten passar dig som är mån om din egen utveckling, vill ta dig fram i din karriär och vill nu bredda dina kunskaper.

VI SÖKER DIG SOM
* Har minst sex månaders erfarenhet av tekniskt supportarbete


* Har erfarenhet av Office 365, Active Directory och Nätverk
* Har kunskap inom Windows 10 och Windows Server
* Talar och skriver svenska samt engelska obehindrat i såväl tal som skrift


Det är meriterande om du har kunskaper inom Mac/Linux.

Du gillar att ta ansvar och är lösningsorienterad. Du gillar att ta dig an problem och utmaningar, dessutom är du är flexibel och fokuserad på din egen utveckling. Vidare trivs du med många kontaktytor. Eftersom att du kommer att jobba i ett team, fördelat över Göteborg och Stockholm, så är det viktigt att du är en lagspelare.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Centrala Stockholm
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!
* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här


SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Extenda is one of the world’s leading providers of POS solutions technology that delivers innovation and simplicity to retail stores enabling them to provide a world class shopping experience for their customers. Extenda’s clients are market leaders in their own right and they rely on Extenda’s extensive domain expertise and passion for delivering innovative solutions to maintain their place in the market. The Extenda product suite supports sales with omni channel solutions such as POS terminals, self-scanning, mobile POS and e-commerce integrations. There are over 35,000 Extenda POS and mobile POS check out terminals across more than 30 countries around the world. In their home country of Sweden over 75% of all retail transactions are processed by Extenda solutions.

Extenda’s client base is built around internationally successful firms in the food and fashion retail markets and boasts names like Auchan, ICA and H&M. Our mission is to make clients more competitive and more effective in an efficient manner. We do this by speaking to them and working with them to help develop the next generation of omni channel systems. Extenda employs around 200 dedicated and innovative staff based in Stockholm and in offices around Europe.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid Flexibla kontorstider
  • Publicerat: 23 maj 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024