Glad & Genuint teknikintresserad Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vill du ha kul på jobbet? Tycker du om att lösa IT-problem och ha ett varierad arbetsdag. Då kanske du är den vi letar efter. Kom och jobba hos oss på ett IT bolag mitt i city!


Erbjudandet
Vi erbjuder dig som jobbat med IT-Support möjlighet att utveckla dina kunskaper som tekniker. Du får lära dig och utvecklas inom mängder med teknikområden. Du får ett varierat arbete med spännande uppdrag hos såväl stora som små kunder. Vi har höga förväntningar på dig och i gengäld kommer vi arbeta aktivt med din personliga utveckling. Detta då vi vet att glad personal ger bättre service. I tjänsten ingår många förmåner såsom mobil, friskvårdsbidrag och kollektivavtal med sjukförsäkring, sjukvårdsförsäkring samt tjänstepension. Vi är centralt placerade på Kungsgatan, nära Hötorget.

Tjänsten
Du blir en del av vårt Helpdeskteam som hjälper våra kunder med alla typer av IT-relaterade problem. Du kommer jobba med både klienter och serverlösningar. Arbetet utförs mestadels på distans men ibland även på plats ute hos kund.

Vem är du?
Vi tror du är en ung, driven person, gärna med stort teknikintresse och du tycker om att lära dig nya tjänster och produkter. Du gillar ett högt tempo och att ha många bollar i luften samtidigt. Som person är du strukturerad och noggrann. Du har minst 2 års erfarenhet av support inom IT. Du har minst gymnasieutbildning och din svenska i tal och skrift är utmärkt. Ett plus är om du har erfarenhet av molntjänster såsom Microsoft 365 och Google Workspace. Kunskap inom nätverk t.ex. switchar, brandväggar och trådlösa nätverk är också saker vi ser som meriterande.
Vi ser gärna kvinnliga sökande då vi är övervägande män i verksamheten.

Bolaget
Quality of Service är ett IT-bolag med stora ambitioner, både vad gäller kundvård och personalen. Vi startade 2005 och är idag verksamma inom IT-support, molntjänster och internet. Vi är ett glatt gäng på 13 anställda som alla har stor kärlek till teknik och teknologi i de flesta former. Quality of Service servar IT-miljöer åt ca 200 små och medelstora företag. Vi är idag etablerade partners med Microsoft, Google, Amazon, Lenovo, Aerohive, HP, Telia Wholesale, Stokab m.fl.

Vår målsättning som företag är att ständigt utveckla och leverera kostnadseffektiva IT-tjänster som ger våra kunder förutsättningar att arbeta smartare och göra bättre affärer. Vi skapar IT-lösningar som är flexibla, tillförlitliga och lättillgängliga.

Quality of Service är ett renodlat B2B-företag som startade med IT-support för små och medelstora företag. Därifrån har vi vuxit till att ha blivit en helhetsleverantör av en rad kundanpassade tjänster, såsom Hosting, SaaS och ISP. Vårt fokus har alltid legat på kundanpassade och flexibla lösningar då vi vet att varje kunds situation och behov är unik. Våra tekniker har lång praktisk erfarenhet av drift och IT-Support och är certifierade inom många områden. Vår affärsidé är att hjälpa våra kunder med alla deras IT-behov. Såväl med det praktiska som planeringen för framtiden. Målet är att alltid få till ett effektivare IT stöd som verkligen fungerar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quality of Service IT
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2020
  • Ansök senast: 30 november 2020

Besöksadress

Holländargatan 21, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 21
Stockholm, 11160

Liknande jobb


1 juni 2024

1 juni 2024

Vi söker en fälttekniker i Sundsvall

Vi söker en fälttekniker i Sundsvall

31 maj 2024