Global Projektspeditör sökes

Global Projektspeditör sökes

Arbetsbeskrivning

Om företaget
LS Cargo Logistics AB grundades i Sverige 2016 och har sedan dess haft kontor i Gävle. LS Cargo har cirka 75 anställda globalt och finns exempelvis i Sverige, Finland, Kina, Tjeckien, Portugal, USA, Dubai och Tyskland, där huvudkontoret ligger. Vi erbjuder skräddasydda lösningar och tar fullt ansvar från dörr till slutdestination i tätt samarbete med våra lokala samt globala partners.
 
LS Cargo har byggt upp sin kunskapsbas genom sitt erfarna team, utmanande projekt och lokala nätverk. Teamet erbjuder lokala och globala lösningar inom väg, sjö och flyg. LS Cargo erbjuder samtliga tjänster som berör generell speditionsverksamhet. Huvudfokus är globala exportprojekt (dörr-dörr, dörr-hamn), europeiska lastbilstransporter (standard som skrymmande), tungkollin och specialtransporter.  
 
Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi för LS Cargos räkning dig som trivs i en koordinerande och varierad roll för tjänsten som global projektspeditör. I denna tjänst arbetar du med att koordinera transporter världen över på projektbasis och samordnar arbetet mellan kund och samarbetspartners. Du har kontroll över flera parallella transporter samtidigt och växlar mellan olika arbetsuppgifter.
För vissa transporter hanterar du hela flödet från förfrågan till fakturering. Vid större projekt tar du det operativa ansvaret efter intern överlämning och ansvarar för hela projektet fram till leverans och fakturering. Du har även budgetansvar samt stöttar vid kommersiellt behov, vilket innebär förhandling samt att hitta alternativa lösningar. För dig som visar driv och vilja finns givetvis goda chanser till utvecklingsmöjligheter inom företaget.  
Du kommer att arbeta på LS Cargos kontor i Gävle och viss möjlighet att arbeta på distans finns.
 
Din profil
Vi söker dig som trivs med att arbeta i ett högt tempo och har förmågan att kunna strukturera upp en varierad vardag. Du är driven, självgående och tar ansvar för ditt arbete. Att samarbeta med dina kollegor mot gemensamma mål är självklart för dig och du har lätt att kommunicera med andra, såväl medarbetare som kunder. Du drivs av att överträffa kundernas förväntningar och motiveras av att arbeta resultatinriktat.
Vi söker dig som har operativ eller kommersiell erfarenhet av spedition och ser gärna att du har erfarenhet av vägtransporter, sjöfrakt, flygfrakt eller specialtransporter. Har du tidigare arbetat i en koordinerande roll ser vi det som meriterande. I den här rollen är det viktigt att din engelska håller god nivå då det är en del av den vardagliga kommunikationen såväl internt som externt. Att du har goda kunskaper i Office-paketet är ett krav.
 
 
 
Ansökan
Låter detta som något för dig? Vänta inte, skicka in din ansökan redan idag!
Skicka in din ansökan senast 2022-08-31, rekrytering sker löpande.
 
Vid frågor kring tjänsten kontakta Daniel Ahlin på daniel@tikktakk.se. Välkommen med din ansökan!
 
 


TIKK TAKK TIME, Det är vi som är bolaget som hjälper dig in på framtidens arbetsmarknad. Vi har nya ideér och mycket energi.
Som rekryterare är det viktigt med goda kontakter både bland kandidater och företag - Det har vi!

Vi arbetar sedan november 2020 med att erbjuda: enastående tjänster till rimliga priser. Våra anställda har en kundorienterad approach till att matcha rätt kandidat med rätt företag, vilket vi tror leder till nöjda kandidater och företag som söker hjälp åter och åter igen. Kontakta oss idag om du vill veta mer om vad vi kan göra för dig/er.

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TIKK TAKK TIME SWEDEN AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juli 2022
  • Ansök senast: 31 augusti 2022

Postadress

Nygatan 29
Gävle, 80311

Liknande jobb


Trafikledare - Göteborg

Trafikledare - Göteborg

19 december 2023

15 december 2023