Gruppchef

Arbetsbeskrivning

Servicedesk


Administration

Vill du arbeta med IT för framtidens sjukvård? Lockas du av att din insats har stor betydelse för många? Vill du leda dina medarbetare mot gemensamma mål, drivs du av mötet med andra människor och ser du förbättringar som möjligheter? Om du dessutom har erfarenhet från arbete inom drift- och supportorganisationer då är det kanske du som är med och leder SLL IT:s Servicedesk in i framtiden.

Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en spännande miljö vilket ger dig bra utvecklingsmöjligheter. Vår kultur kännetecknas av våra värdeord: kompetens, öppenhet, pålitlighet, affärsmässighet och samarbete. Vi arbetar aktivt med förbättringsarbete och tillämpar ett processorienterat arbetssätt där du själv har möjlighet att påverka och bidra.

SLL IT har i uppdrag att bedriva kostnadseffektiv IT-verksamhet för att leverera verksamhetsstödjande IT-lösningar till vården. Vi är cirka 370 medarbetare idag. Vi söker nu en gruppchef till en av tre grupperingar inom vår Servicedesk.


Arbetsuppgifter:
Din uppgift är att motivera, utveckla och leda dina medarbetare mot Servicedeskfunktionens mål att vid första kontakten lösa så mycket som möjligt av användarnas ärenden. Du ansvarar även för att din grupp levererar med hög kvalitet enligt de SLA nivåer som är avtalade.

Som gruppchef ansvarar du för det operativa arbetet samt gruppens bemanning, arbetsmiljö, personaladministration och kompetensutveckling. I din roll ingår även budget och resultatansvar för din grupp.

Kvalifikationer:
Vi söker dig med erfarenhet av ledarskap och förändringsarbete samt relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har stort eget driv och god förmåga att strukturera och prioritera Servicedeskarbetet både inom din grupp och i samråd med övriga gruppchefer. Vidare ser vi att du har god kunskap om ITIL v3 samt behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Personliga egenskaper:
Du har lätt för att skapa delaktighet genom att engagera och motivera dina medarbetare i det dagliga arbetet. Du har ett coachande ledarskap och du får dina medarbetare att vilja utvecklas genom att ge dem de förutsättningar och befogenheter de behöver för att effektivt uppnå gemensamma mål.
Du är:
• Tydlig och förtroendeingivande ledare med god kommunikations- och samarbetsförmåga
• Engagerande, ansvarstagande, drivande och kvalitetsmedveten
• Kundorienterad och affärsmässig
• God förmåga att skapa kontakter inom och utom organisationen
• Resultat- och målfokuserad

Att jobba med ständiga förbättringar ska vara en självklarhet men du ska även ha viljan och drivet att hela tiden vilja förbättra och effektivisera, alt ifrån arbetssätt, processer och rutiner till verktyg och tjänster.

Övrig information:
Vi har höga ambitioner när det gäller mångsidig kompetensförsörjning och välkomnar därför sökande som kompletterar vår förvaltning avseende jämställdhet och mångfald.


Stockholms läns landstings främsta uppgift är att se till att länets invånare har tillgång till en väl fungerande hälso- och sjukvård och kollektivtrafik. Landstinget ansvarar också för regionplanering och för att bidra till ett fritt och tillgängligt kulturliv i länet. Landstinget är en av de största ekonomiska aktörerna i Sverige med drygt 44 000 medarbetare.

Landstingsstyrelsens förvaltning stödjer landstingsstyrelsen i uppgiften att leda, styra och samordna landstingets verksamheter. I uppdraget ingår också att ta fram beslutsunderlag till den politiska organisationen samt ge service till den politiska ledningen.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Ansök här". Ansökningar per post eller e-post beaktas inte.

Sammanfattning

Liknande jobb


Sektionschef till IT infrastruktur

Sektionschef till IT infrastruktur

13 september 2023

Chief Technology Officer

Chief Technology Officer

7 september 2023

IT-chef/CIO

IT-chef/CIO

7 september 2023