Gruppchef Arlanda Service Center

Arbetsbeskrivning

Arlanda Service Center inom den operativa avdelningen har ett starkt fokus på service till flygplatsens alla kunder, både externa och interna.Vi arbetar med att vara ett kundanpassat, flexibelt och effektivt servicecenter för de kunder som vill nyttja dess tjänster. Enheten stödjer idag flera olika delar av flygplatsen, bland annat: - Fastighetsavdelningen i form av att ta emot felanmälningar och tilläggsbeställningar - Arlanda Energi genom att ta emot och registrera felanmälningar - Säkerhetsavdelningen i form av att bereda, tillverka och sköta utlämning av behörighetshandlingar - Kommersiella avdelningen i form av sköta kundservice till parkeringsprodukten, lämna ut parkeringstillstånd m.m - Operativa avdelningen i form av att behandla och sköta utlämning av fordonstillstånd, körtillstånd, C-märken m.m. - Operativa avdelningen genom att ansvara för besvarandet av inkommande bullerklagomål - HR genom att ansvara för utdelning av Rikskuponger Din roll - Att leda och fördela det dagliga arbetet så att verksamheten uppfyller målen i enlighet med fastställd affärsplan inom ramen för fastställda budgetramar och enligt gällande regelverk.- Att ha direkt personalansvar för del av gruppen.- Säkerställa att verksamheten bemannas med rätt kompetens och att medarbetarna coachas och utvecklas i linje med de målsättningar som delegerats från chefen för verksamheten.- Att upprätta och revidera dokumentation över enhetens verksamhet i verksamhetssystemet.- Att sköta den dagliga personalplaneringen.- Att ha vissa kontakter med uppdragsgivare och kunder.- Att ansvara för en viss del av reklamationer.- Att vara delaktigt i och driva verksamhetsutveckling tillsammans med chefen för verksamheten.- Att vara delaktig i produktutveckling inom verksamheten.- Ansvara för att sammanställa viss statistik till uppdragsgivare I dagsläget består verksamheten av 23 medarbetare och som Gruppchef rapporterar du till chefen för verksamheten.Din profil - Minst Gymnasiekompetens eller motsvarande - Affärsmässigt och kundorienterat tänkande och agerande.- Tidigare erfarenhet av att leda en kundorienterad och serviceinriktad verksamhet är mycket meriterande - Mycket god dator- och systemvana - Positiv attityd och flexibelt förhållningssätt samt hög integritet - Förmåga att skapa goda relationer samt motivera och engagera medarbetare.- God flygplatskännedom är meriterande - Goda tal- och skrivkunskaper i svenska och engelska - God förmåga att skapa samverkan mellan olika aktörer, internt och externt.- Förståelse och erfarenhet av att arbeta i en uppdragsorganisation med kund- leverantörsförhållande.- Tydlig och rak kommunikationsförmåga.- Hög stresströskel och god simultankapacitet.- Erfarenhet av att arbeta i processer, förmåga att kunna se lösningar och utvecklingsmöjligheteri linje med flygplatsens processarbete.Utgångspunkten för allt arbete på Arlanda är de gemensamt framtagna värderingarna: affärsmässighet, ansvar och entusiasm som skall genomsyra vårt sätt att arbeta.För mer information: Kaj Gänger, Verksamhetschef

Kontaktpersoner på detta företaget

HRBP Daniel Olofsson
0709702055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LFV
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 2 juli 2008
  • Ansök senast: 8 augusti 2008

Besöksadress

Vikboplan 11
Norrköping

Postadress

Vikboplan 11
Norrköping, 60179

Liknande jobb


Skansens restauranger

Skansens restauranger

13 maj 2024

24 april 2024

Personal chef Bella Roma

Personal chef Bella Roma

8 maj 2024

3 maj 2024