Gruppchef kund- och leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Bli en del av vårt framgångsrika team som Gruppchef för kund- och leverantörsreskontra på Serneke! Vi söker en erfaren och strategisk ledare som kan coacha och utveckla vårt dedikerade reskontrateam. Ansök idag och ta steget mot en spännande karriär hos Serneke!

Om rollen

Som Gruppchef har du en nyckelroll i att säkerställa att våra kund- och leverantörsreskontra processer körs smidigt och effektivt. Du ansvarar för arbetsplaneringen, fördelningen av tid och resurser samt uppgiftsfördelningen inom teamet. Du ansvarar också för cash management & betalningar, inkl. planering och prognos. Din expertis och erfarenhet kommer att vara avgörande för att skapa en motiverande arbetsmiljö och säkerställa att teamet har de rätta förutsättningarna för att leverera högkvalitativt arbete.

Du är också spindeln i nätet när det gäller kommunikation och frågor relaterade till reskontra, både internt och externt. Din förmåga att hantera dessa frågor på ett professionellt och effektivt sätt är mycket viktigt för att upprätthålla fortsatt goda relationer med våra kunder och leverantörer.

Dessutom har du en central roll i att utveckla och effektivisera våra dagliga processer för kund- och leverantörsreskontra. Du kommer att vara involverad i att identifiera och driva förändrings- och utvecklingsprojekt för att säkerställa så renodlade och enhetliga processer som möjligt. Din expertis kommer också att behövas för att utveckla och implementera systemlösningar i samarbete med externa leverantörer och vår interna applikationsansvarig.

Som Gruppchef är du en viktig länk mellan redovisning, controllers och övrig verksamhet. Du är delaktig i ekonomiorganisationens förbättringsarbeten och deltar i olika projekt, inklusive systemutveckling. Ditt bidrag kommer att vara värdefullt för att säkerställa att vårt reskontrateams frågor och rapportering hanteras på bästa sätt.

Din profil

För att lyckas i rollen som Gruppchef för reskontraavdelningen behöver du ha en gedigen och coachande ledarskapsförmåga, ett analytisk och lösningsinriktat ”mindset” samt en djup förståelse för reskontraprocesser och system.

För rollen krävs att du har:

- Minst 3-5 års erfarenhet av en liknande roll, inklusive ledarskap för medarbetare
- Stor förståelse för finansiella processer kopplade till kund- och leverantörsreskontra
- Förmåga att använda affärssystem och IT-verktyg på ett effektivt sätt
- Gedigna kunskaper inom ekonomi och bokföring
- Högskoleutbildning eller liknande inom ekonomi
- Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Som person är du engagerad och relationsorienterad med stor samarbetsförmåga. Du är kvalitetsmedveten och strävar alltid efter att leverera på högsta nivå. Din integritet och förmåga att fatta beslut utifrån etiska principer gör dig till en pålitlig och ansvarsfull kollega.

Du leder ett team bestående av 10 personer och rapporterar direkt till vår CFO, Anders Düring. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i centrala Göteborg.

Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans fortsätta att driva framgång och innovation inom kund- och leverantörsreskontraområdet

Vi erbjuder

När du börjar arbeta hos oss kommer du märka att Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet. Det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen och vi uppskattar nya idéer om hur vi kan bli ännu bättre tillsammans. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med korta beslutsvägar, mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt.

Övriga förmåner du får del av som anställd på Serneke: Karriärsida/förmåner (https://www.serneke.se/karriar/formaner/)

Information och ansökan

Om du har frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till vår CFO Anders Düring, via anders.during@serneke.se, 070-888 77 33 eller till rekryteringschef Kicki Olsson-Billing, kicki.olsson-billing@serneke.se, 070-083 82 68.

Är tjänsten något för dig? Ansök genom att bifoga CV eller din Linkedin-profil. Sista ansökningsdag är den 28 juni, men sök redan idag då urval sker löpande.

Vi genomför personlighetsanalyser och relevanta bakgrundskontroller på slutkandidater.

Om Serneke

Serneke är en växande koncern med ett konkurrenskraftigt helhetserbjudande inom entreprenad och projektutveckling. Vårt mål är att uppfattas som det mest nytänkande, engagerade och dynamiska bolaget i branschen. Nästa generation är vårt löfte till våra kunder. Och världen. Hela Serneke inkapslat i en enda mening. Som den nya generationens byggkoncern utmanar vi branschen, engagerar samtiden och inspirerar framtiden.

Koncernen grundades 2002 och Serneke Group driver idag verksamhet i tre affärsområden; Serneke Sverige, Serneke Invest och Serneke International. Företagets verksamhet finns främst i Sverige i regionerna Göteborg, Väst, Stockholm, Öst, Syd, Mitt och Norr. I regionerna finns vårt erbjudande av tjänster inom bygg, anläggning och projektutveckling. Vi är cirka 1 200 medarbetare och med platskontor på 20 orter i landet bygger och projekterar vi runt hela Sverige

Kontaktpersoner på detta företaget

Celie Weinhöfer
+46 70 431 50 50
Linnéa Mattsson
0736876240
Jeanette Britan

Karina Andersson
0728556377

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Serneke
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juni 2023
  • Ansök senast: 28 juni 2023

Besöksadress

Nitgatan 6 , Alingsås
None

Postadress

Nitgatan 6
Alingsås, 44138

Liknande jobb


Ekonomiansvarig med kunskap i K3

8 maj 2024

Investeringsplanerare

Investeringsplanerare

26 april 2024