Gruppchef kundservice

Arbetsbeskrivning

Gruppchef kundserviceI din nya roll som gruppchef ansvarar du för ett av våra team inom kundservice. Du säkerställer att leveransen från teamet håller hög kvalitet genom att följa upp, utveckla och motivera medarbetarna. Har du erfarenhet från ett coachande ledarskap och stort intresse för människor kan du vara den vi söker.


Gruppchef kundservice på Telge Energi AB Som vår nya gruppchef inom kundservice ansvarar du för att säkerställa leverans och kvalitet hos ett av våra kundserviceteam. Du leder gruppens arbete med ett coachande förhållningssätt där vikten ligger på att följa upp, utveckla och skapa en motiverande plattform för teamet. Det innebär att utveckla alla medarbetare på individnivå med inriktning på försäljning, kundnöjdhet och ett effektivt arbetssätt. Viktiga verktyg för individutvecklingen är träning och utbildning, något som du tar fram och planerar.

Som gruppchef är du en viktig länk mellan kundservice och våra andra avdelningar för att säkra kundvänliga och effektiva processer

Inom vår kundtjänst finns två gruppchefer som vardera ansvarar för en grupp med 10-15 medarbetare.

I ditt ansvar ingår även att:

- tillsammans med den andra gruppchefen planera bemanningen för att säkerställa att rätt resurser finns på plats i rätt tid.
- kundhanteringen håller en hög kvalitet.
- vid tillfälliga kötoppar gå in som resurs för att hantera kundärenden.


Tjänsten är en tillsvidareanställning.


Personliga egenskaper Du är en driven initiativtagare med ett prestigelöst ledarskap som utmärks av ett stort intresse för människor och deras utveckling. Som person är du positiv och har lätt för att anpassa dig till nya situationer. Du är lösningsorienterad, ansvarsfull, pålitlig och strukturerad. Din sociala förmåga är god och du har lätt för att samarbeta med andra. För att komma till din rätt i din nya roll behöver du vara affärsmässig och kunna ha ett helhetsperspektiv, samtidigt som du har koll på dina egna ansvarsområden. Våra kärnvärden – öppen, enkel, personlig och modig – genomsyrar hela vår verksamhet och du behöver känna dig bekväm med dem.



Krav - Ett par års erfarenhet av ledarskap inom kundservice.
- Erfarenhet av och kunskap om coachande ledarskap.
- Erfarenhet av arbete med bemanningsplanering.
- Erfarenhet från att som ledare ha arbetat med målstyrning.



Meriter - Erfarenhet av elhandelsföretag.
- Flerspråkig.



Jobba på Telge Vi uppmuntrar våra medarbetare att utvecklas genom tjänster som erbjuder variation i arbetsuppgifterna och ett stort mått av frihet under ansvar. På Telge finns goda karriärmöjligheter och en kultur som ger dig möjlighet att påverka på allvar. Det är viktigt att alla som arbetar här mår bra och därför erbjuder vi även friskvårdsbidrag. Vi är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet.


Kontakt Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Niklas Hjalmarsson, kundcenterchef, 08-550 230 70. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Mats Elfdahl, HR-specialist, 08-550 220 75. Facklig kontaktperson är Sanne-Liv Olsen för Vision och Sara Sundvik Runne för SACO. Du når båda via 08-550 220 00.



Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.



Sista ansökningsdag Vi arbetar löpande med rekryteringen till den här tjänsten. Därför vill vi naturligtvis ha din ansökan så snart som möjligt, men senast 15 juni 2016.

Kontaktpersoner på detta företaget

Magnus Ekenstam

Tobias Schönberg
08-55022965
Niklas Hjalmarsson

Erik Paju

Marielle Hed

Thomas Prim

Susanne Breitner

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telge Energi AB Södertälje
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enl Avtal
  • Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 4 juni 2016

Besöksadress

Box 633
None

Postadress

Box 633
Södertälje, 15127

Liknande jobb


15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024