Gruppchef Leverans och Delivery Service Desk - Chassiproduktion

Arbetsbeskrivning

Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 42 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2014 uppgick faktureringen till 92,1 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6 miljarder kronor.

Scania Chassiproduktion i Södertälje är en av fyra slutmonteringsenheter i Scanias globala produktionsstruk¬tur. Vårt uppdrag är att producera lastbils- och busschassier. Våra kunder är främst marknader i Norden, nordöstra Europa samt flera overseasmarknader.

Vårt uppdrag är också att representera de övriga slutmonte¬ringarna i det tvärfunktionella utvecklingsarbetet. Vi är idag ca 1000 personer och befinner oss i en period av många spännande utmaningar.

MSLO - Outbands huvudsakliga arbetsuppgifter är transportplanering, bokning av transporter och att ta fram nödvändiga transportdokument för lastbil, buss och SKD chassier. Leveranser av våra produkter sker till kunder över hela världen där vi bevakar och följer upp att överenskommelser innehålls.

MSLO ansvarar även för att planera och prioritera arbetet av FFU installationer efter monteringsline.
Vi ansvarar också för att förse våra transportörer med prognoser för kommande transportbehov och dessutom ansvarar vi för att leveransdatum (CRD) innehålls på externa verkstäder.

Vi har genom Delivery service desk direktkontakt med kund om alla leveransfrågor och ansvarar för att ge kunden besked om avvikande leveransdatum.

Dina arbetsuppgifter
Som Gruppchef för leveranser och Delivery Service Desk leder du verksamheten inom en avdelning med ansvar för personal- och verksamhetsutveckling, säkerhet, kvalitet och leverans. Du arbetar aktivt för att ständigt förbättra verksamheten genom att mål, handlingsplaner och aktiviteter tas fram, genomförs och följs upp. Du ansvarar även för att avdelningen på ett säkert sätt levererar rätt kvalitet vid rätt tidpunkt till rätt kostnad.

Du ingår i en ledningsgrupp tillsammans med ett antal chefskollegor och rapporterar till logistikchefen på MS. Du ingår även i OMM, Outbound Management Meeting, där du tillsammans med dina kollegor inom MZ, MA och ODD ansvarar för den globala processutvecklingen för outboundflödet.

Din profil
Du är civil- eller högskoleingenjör gärna med några års erfaren­het inom liknande tjänster. Du trivs med att självständigt ta ett eget ansvar, du har goda ledaregenskaper, vill utmanas och få växa i en omväxlande och kreativ miljö.

Du är drivande och engagerad med god förmåga att kom­municera, skapa struktur och analysera såväl detaljer som helhet. Du har en positiv attityd, är öppen och prestigelös och har lätt för att skapa goda relationer. Det är meriterande om du har erfarenhet inom Scanias Outbound process.

Du har goda kunskaper i engelska och kan kommunicera i både tal och skrift.

Ytterligare information
Kontakta gärna Per Hedlund (nuvarande Logistikchef), tfn 08-553 705 05 eller Rickard Meurke (tillträdande Logistikchef).

Kontaktpersoner på detta företaget

Randstad .

Sammanfattning

Besöksadress

Nyköpingsvägen 33-41
None

Postadress

Nyköpingsvägen 33-41
SÖDERTÄLJE, 15187

Liknande jobb


3 June 2019

14 February 2019