Gruppchef Service Management

Arbetsbeskrivning

Vi ser fram emot att välkomna en engagerad och kompetent gruppchef för Service Management till Tele2 Företag. Om du, liksom vi, sätter stort värde på relationer så kan det här vara rollen för dig. Här får du chansen att växa in i en roll med stort mandat på ett bolag i en dynamisk miljö, verksam i en bransch under ständig utveckling. Är det dig vi letar efter?

På Tele2 Företag (B2B) arbetar vi varje dag för att möjliggöra ett samhälle med obegränsade möjligheter genom vår breda portfölj av it- och telekomrelaterade produkter och tjänster. Med ett team av kunniga experter hjälper vi kunder inom privat och offentlig sektor att digitalisera sin verksamhet, bli mer hållbara och uppnå sin affärspotential. Vi söker nu nya medarbetare till vårt framgångsrika team som bidrar till vår tillväxt, förstklassiga kundupplevelser och högt engagemang.

Om rollen
Som gruppchef inom Service Management kommer du att ha en central roll i vår organisation. Du kommer att leda och inspirera ett kompetent och engagerat team som är dedikerade till att upprätthålla högsta standard av tjänsteleveransen gentemot våra större B2B-kunder. Ditt ansvar kommer att inkludera att säkerställa branschens bästa kundupplevelse samt att proaktivt utveckla och stärka våra kundrelationer i egenskap av Tele2´s kundambassadör.

Den vi söker arbetar självständigt och är van att verka i en ständigt varierande miljö. Det är viktigt att du har goda ledaregenskaper och en förmåga att driva förändring och kontinuerligt förbättringsarbete. Dina styrkor är att du ser möjligheter, är handlingskraftig och sätter en ära i att överträffa kundernas förväntningar.

Kvalifikationer:

Vi ser att du har arbetat i en liknande roll tidigare och som person är du självgående och har en god förmåga att prioritera och planera ditt arbete. Vidare är du skicklig på att hantera parallella uppgifter, du har ett kommunikativt och coachande ledarskap och du drivs av att leda andra mot gemensamma mål. Det är mycket meriterande om du har tidigare erfarenheter från telekombranschen.

För att trivas i rollen tror vi att du har en bakgrund och kompetens enligt nedan:
• Tidigare chefs- och ledarerfarenhet.
• Erfarenhet av kundrelationer.
• Du är duktig på förändrings- och förbättringsarbete.
• Erfarenhet av att komplexa avtalsleveranser och uppföljning av dessa.
• Erfarenhet som resursägare av att leda, styra och planera specialister.
• Du uttrycker dig väl på svenska och engelska, både i tal och skrift.
• Du har goda kunskaper i Office-paketet, främst PowerPoint och Excel.
• Erfarenhet av telekombranschen och/eller service management, exempelvis inom networking, UC eller operatör är mycket meriterande.
Några ord från rekryterande chef
Vad kul att du är intresserad av rollen som Gruppchef inom Service Management. Du kommer att fylla en viktig roll i vår långsiktiga strategi avseende arbetet mot att ständigt förbättra och utveckla våra största och viktigaste kunder. Du kommer att välkomnas av ett högpresterande, resultatdrivet och prestigelöst team där vi alla hjälper varandra till framgång. Här finns möjlighet till ett utmanande och roligt arbete tillsammans med ett gäng härliga kollegor.

Varför Tele2

- På Tele2 främjar vi en kreativ och flexibel arbetsmiljö. Hos oss har vi en kultur där teamwork och inkludering leder vägen framåt och du uppmuntras att vara dig själv som den unika person som just du är.
- Varje medarbetare är viktig och varje individs arbete har en stor påverkan för företagets framgång. Vi vill att du skall växa och du ges möjligheter till utveckling genom exempelvis interna karriärvägar.
- På Tele2 arbetar vi målmedvetet varje dag för att fortsätta vara ledande inom hållbarhet, vilket har lett till att vi blivit utnämnda klimatledare i Europa av Financial Times. Vi fortsätter att uppnå nya mål och vi hjälper våra kunder att uppnå sina hållbarhetsmål eftersom vi åtagit oss att övergå till en cirkulär ekonomi.

Intresse och ansökan

Vill du bli en del av Tele2s värderingsstyrda och inkluderande företagskultur? Tryck då på “ansök” och låt oss ta reda på om vi är en match!

Om du har några specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på anders.linden@tele2.com
Vänligen notera dock att i enlighet med hantering av personuppgifter (GDPR) har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.

Som ett steg i rekryteringsprocessen utför Tele2 en bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater.

At Tele2 we work hard to fulfill our commitment to lead in sustainability being named the number one climate leader in Europe by The Financial Times and we keep reaching new goals as we are bound to shift to a circular economy.

We take great pride in delivering customer value by being Reliable, Insight Driven and Collaborative. We call it the Tele2 Way.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tele2 Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 mars 2024
  • Ansök senast: 31 mars 2024

Liknande jobb


23 april 2024

Sales Manager

Sales Manager

19 april 2024

19 april 2024