Gruppchefer support till LKDATA i Linköping

Gruppchefer support till LKDATA i Linköping

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du IT-bakgrund och ledarpotential? Nu söker LKDATA två gruppchefer till supporten. Det här är rätt tjänst för dig som brinner för support och som vill vara med och utveckla LKDATAs verksamhet vidare för att möta framtidens behov.

På enheten LKDATA Support ansvarar vi för användarsupport inom Linköpings kommun. Kommunens arbetssätt blir allt mer IT-baserat. Det ställer i sin tur högre krav på IT-supporten för att användarna ska kunna nyttja IT på ett effektivt sätt i sin verksamhet. Vi växer och utvecklar nu vår organisation genom att tillsätta två nya gruppchefer.

Ansvarsområden
Som gruppchef leder du det övergripande dagliga arbetet och ansvarar för personal, verksamhet och budget. Som gruppchef kommer du även att gå in och operativt leda felsökningsarbetet i de fall vi har en Major Incident. Vi kommer att tillsätta två stycken nya gruppchefer och genom din ansökan är du aktuell för båda dessa tjänster.

I den ena tjänsten kommer du vara chef för medarbetarna i 1a linjens support, vilken idag består av 8 personer. 1a linjen har ett användarfokus och har uppdraget att ta hand om användarna när de vänder sig till oss för support via vår självserviceportal eller via telefon, mail eller chatt.

Den andra tjänsten kommer ha chefsansvar för medarbetarna i 2a linjens support och leverans, idag 8 personer. 2a linjen arbetar vidare med att lösa ärenden inom IT, Telefoni och Applikationssupport. 2a linjen har även ett ansvar för hantering av beställningar samt vissa leveranser. 

Som gruppchef har du ett övergripande ansvar för rekrytering och introduktion av nya medarbetare, medlyssning och feedback till medarbetarna samt uppföljning av användarnöjdhet (NAI). Du arbetar även med kvalitetssäkring och förbättringsarbete genom hela supportkedjan och har ett övergripande ansvar för ständiga förbättringar av våra rutiner.

Gruppcheferna utgör tillsammans med enhetschefen en ledningsfunktion som kommer att behöva ha ett nära samarbete för att skapa ett enhetligt arbetssätt inom grupperna och tillsammans utveckla verksamheten. Tjänsterna innebär att vara chef i en operativ verksamhet som är i ständig förändring. Det innebär att du driver utvecklingsfrågor inom supportområdet och att du är en duktig kommunikatör både internt till medarbetarna och gentemot våra kunder och användare.

Kvalifikationer
Vi vill att du har för rollen relevant akademisk IT-utbildning eller motsvarande kompetens genom erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har ledarskapsutbildning. För denna roll behöver du ha ett par års erfarenhet i någon ledande roll, som chef, projektledare, koordinator eller motsvarande i en IT-nära verksamhet. I en stor IT-miljö sker förändringar hela tiden, så du behöver ha en vilja och förmåga att snabbt ta in och lära dig nya saker.

Vi söker dig som är en trygg ledare med förmåga att skapa och driva välfungerande team där varje medarbetare kan växa. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och leder genom att skapa engagemang och delaktighet. Du har en god förståelse för processer och flöden enligt ITIL och kunskap i att praktiskt tillämpa dessa. Du arbetar effektivt, strukturerat och noggrant och har en mycket välutvecklad prioriteringsförmåga. Vidare är du duktig på att fånga upp och omsätta idéer till handling för att nå verksamhetens mål. Du arbetar bra tillsammans med andra, har en positiv inställning och engagerande sätt.

Ansökan
Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid med start enligt överenskommelse. Sista dag för ansökan är den 12 juni. För mer information om tjänsterna kontakta Karin Lindström, kundservicechef  013-26 39 99, Karin.Lindstrom@linkoping.se eller rekryteringskonsult Tomas Köhler, +46736794777, tomas.kohler@randstad.se

Om företaget
LKDATA är en del av Verksamhetsstöd och service inom Linköpings kommun. Här arbetar ca 100 kollegor med att tillhandahålla IT- tjänster till kommunens verksamheter och i förlängningen mot brukare, elever och invånare i Linköping. Vi arbetar processorienterat i enlighet med ITIL Service Management och är certifierade enligt ISO 20 000, vilket ger oss möjlighet att hålla hög kvalitet och effektivitet inom hela vår verksamhet. Vi strävar efter att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande, lust och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ. Hos oss är arbetet offensivt, varierat och utmanande. Vår kultur präglas av att det är högt i tak och ett öppet klimat där du som medarbetare erbjuds stora möjligheter till kompetensutveckling.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 maj 2022
  • Ansök senast: 12 juni 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


7 maj 2024

Service Manager

Service Manager

7 maj 2024

Interim IT-Chef

Interim IT-Chef

6 maj 2024